Ezek az érintésmentes fizetési módszerek a legnépszerűbbek Magyarországon
Elsősorban banki applikáción keresztül vásárolnak azok a fiatalok, akik érintésmentes fizetésre is használják a mobiljukat, míg második helyen a Google Pay áll, a harmadikon pedgi az Apple Pay.
Egyre nagyobb szelet jut a magyarországi piacon az érintésmentes bankkártyáknak, a hivatalos jegybanki adatok szerint az arányuk 92 százalékos az összes bankkártyához képest.
Az érintésmentes kártyaforgalom bővülésében szerepet játszanak a mobiltelefonos fizetések, ám ezekből többféle van, a K&H ifjúsági indexéhez készített kutatás pedig azt vizsgálta, hogy a mobiltelefonos fizetést kipróbáló 19-29 évesek körében melyik alternatíva a legkedveltebb.
A felmérés végeredménye szerint leggyakrabban egy alkalmazást, azaz mobiltárcát használnak érintésmentes fizetésre: 47 százalékuk választja ezt a megoldást. Gyakoriság szempontjából a második helyen áll a Google Pay 42 százalékkal, a harmadikon pedig az Apple Pay.
„A globális megoldások, mint a Google vagy az Apple az egész világon tarolnak, itthon is hónapról hónapra sokszorozódik meg a tranzakciószám és annak mértéke, ami azt jelenti, hogy egyszerűbbé teszi az ügyfelek életét” – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
A szakember hozzátette: az okostelefonos fizetés mellett az okosórás vásárlások is egyre népszerűbbek. A K&H ifjúsági indexe szerint országosan a fiatalok 12% százaléka használta már okosóráját vásárlásra, míg a K&H ügyfelei körében ez az arány 15 százalék. A jövőben pedig várhatóan ez az alternatíva is nagyobb teret nyer, annál is inkább, mert a K&H szeptember végétől elérhetővé tette a Garmin Pay és a Google Pay okosórás fizetési lehetőséget, amellyel az indulás óta több mint 3 ezer alkalommal fizettek.
Az is látható a felmérés eredményeiből, hogy a mobiltelefonjukat érintésmentes fizetésre használó fiatalok 23 százaléka használja a fintech szolgáltatók – köztük a Revolut és a Curve – rendszereit. A fővárosi fiatalok körében ezek a megoldások még népszerűbbek, hiszen Budapesten 37 százalék használja a neobankokat, vagyis azoknak az új pénzügyi intézményeknek a megoldásait, amelyek részleges vagy teljeskörű banki szolgáltatást nyújtanak, ugyanakkor fizikai bankfiókhálózattal nem rendelkeznek, kizárólagosan online platformon üzemelnek.