Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Érdekes dolgokat árulnak el a Google keresési adatai a PS5-ről és a Series X-ről

Mind a Sony, mind a Microsoft azon dolgozik, hogy idén év végén piacra dobhassák a next-gen konzoljukat és úgy tűnik, jó úton járnak a tervük megvalósításához.

Smart
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A redmondiak bejelentették, hogy az Xbox 20/20 rendezvénysorozat keretein belül minden hónapban új információkkal fognak szolgálni a gamerek számára az Inside Xbox show-kon. A sony állítólag egy nagyszabású eseményre készül júniusban, amelyen többek között leleplezhetik végre a PlayStation 5 dizájnját és az érkező játékokról is szó eshet.

Az Epic Games legutóbbi bemutatója után már tisztában lehetünk a következő generációs konzolok erejével, a kissé balul elsült májusi Xbox show után pedig ízelítőt kaphattunk a third-party stúdiók készülő game-jeiről. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

De vajon mit észlelt mindezekből az átlagos felhasználó? Egyáltalán volt-e értelme a Microsoft hatalmas felhajtásának, amely után egyesek szerint többet buktak, mint amennyit nyerni szerettek volna vele? A Google Trends legfrissebb statisztikái ezekre a kérdésekre tökéletes válaszokat adnak.

Forrás: Google Trends

Az elmúlt 90 nap keresési találatainak grafikonján jól látszik, hogy a Sony kenterbe veri a Microsoftot. A márciusi és az áprilisi csúcsok a PS5 hardveres ismertetése és a DualSense kontrollerek bemutatója után alakultak ki, az Xbox csak a május eleji show-ja apropóján tudta beérni a japánokat.

Nem kell hozzá túl nagy tudományos képesség, hogy tisztán felfogjuk: a görbék alapján továbbra sem történt változás a gaming piacon. A PS5 iránt jóval nagyobb az érdeklődés, a konkurens Series X a marketinges próbálkozások és az óriási hype-keltés ellenére sem képes megközelíteni a Sony-t. Mindez úgy történik, hogy a japánok még egyetlen komolyabb show-t sem tartottak, ami kissé elszomorító lehet a redmondiak szemszögéből nézve.

A Microsoft valószínűleg már sejti, hogy a konzolháború idén is attól függ majd, mit lép a Sony. A japánok egyedül a PS3 indulását baltázták el, amikor az Xbox egy időre felül tudott kerekedni rajtuk, viszont a ballépésüket nagyon hamar kijavították azokkal a zseniális exkluzív játékokkal, amelyek a játékgép életciklusának második felében érkeztek.

Azóta képtelenség beérni őket és ez a népszerűségükön is egyértelműen észrevehető – a PS4 rekord mennyiségű eladásai után óriási előnnyel vághatnak neki a következő generációnak.

Forrás: Google Trends

Van egy szegmens, ahol viszont a Microsoft felé billen a mérleg nyelve – ez pedig az előfizetői szolgáltatások piaca. A Game Pass volt talán az egyik legjobb ötlet a redmondiaktól, amely rendkívül populáris lett a gamerek körében mind Xbox One-on, mind PC-n. Havi 4 190 forintért az Ultimate a cross-platform funkció mellett az Xbox Live Goldot is tartalmazza, a bevezető 300 forintos havi árral pedig nem lehet versenyezni.

Bár a Sony nemrég elindította a PlayStation Now-t, ami hasonló alapokra épül, azonban a keresési mutatókból is kivehető, hogy nagyon messze van még a Game Pass-től. A streamelési szolgáltatásokat előtérbe helyező Now után szinte harmadannyian sem érdeklődtek a Game Pass-hez viszonyítva.

Csak év végén derülhet fény arra, hogy ki nyerheti meg a konzolok viadalát, viszont a Google Trends adataiból nyilvánvaló, hogy a Sony kezében van a saját sorsa. Hogy ezzel mihez kezd majd a japán techóriás, azt előreláthatólag az elkövetkező hónapokban tudhatjuk majd meg.

Alábbi cikkünkben összegyűjtöttük az eddigi információkat:

https://liner.hu/minden-amit-a-ps5-rol-es-a-series-x-rol-eddig-megtudhattunk/