Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,53 Ft
Euró
394,70 Ft
Font
461,80 Ft
Bitcoin
70,545 $

Enyhülőben a túlfogyasztás, a fuvarozóknak viszont még van min aggódniuk

Az árstop eltörlése a pánikvásárlást megoldotta, az ellátás azonban még korántsem zavartalan.

Fotó: Twenty20
Belföld

Bense Róbert

Szerkesztő

A HVG egy piaci forrására hivatkozva számolt be arról, hogy a két ünnep között már az ország összes pontjára juthat üzemanyag, ami Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatójának múlt heti prognózisát erősíti meg.

Az üzemanyag-árstop december 6-ai Kormányinfón bejelentett kivezetése kapcsán ugyanis elmondta, hogy várhatóan több hétig tarthat majd, míg az ellátási problémák valamelyest normalizálódnak. Soron kívül Hajdú Péter: sajnálom, hogy Varga Judit magánéletéből szappanopera lett

Ehhez alapvetően három feltételnek kell teljesülnie, az egyik az import visszaépítése, a másik pedig a százhalombattai finomító teljes működőképességének visszaállítása – ezek szintén heteket vehetnek igénybe. A harmadik az orosz olaj zökkenőmentes szállítása, ennek kapcsán már kiszolgáltatottabb helyzetben van az ország.

A tankolási limit továbbra is érvényben van

Ami ugyanakkor további problémákat okozhat a következő hetekben, az leginkább a fuvarozókat érinti, a 100 literes tankolási limitet ugyanis nem oldották fel az árstop rendeletének eltörlésével. Ez pedig extra terhet jelent az ágazat számára, ugyanis a sofőröknek gyakorlatilag még most is „vadászniuk” kell az üzemanyagra.

Mint azt Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs menedzsere elmondta, a Mol a korlátozással annyit ért el, hogy a fuvarozók rengeteg „felesleges kört” futnak, ami így a kapacitások kihasználatlanságát erősíti, illetve a sofőrök vezetési idejéből vesz el.

Árvay hozzátette, hogy a teherautók, kamionok tankja átlagosan 1000-1500 literes, így a 100 literes limit egy kútfejnél értelemszerűen nem elegendő ahhoz, hogy egy belföldi fuvarozó ellássa a napi feladatait. Ez az ünnepi csúcsidőszakban még komolyabb problémát jelenthet, hiszen a szállítási idők növekedhetnek, a megrendelési teljesítések pedig csúszhatnak.