Leépítés kezdődhet az egyik legismertebb hazai webáruháznál
A cég a központosítást azzal magyarázza, hogy így tudnak továbbra is versenyképes ajánlatokat kínálni, illetve az üzleti tevékenység ezzel marad hosszú távon is fenntartható.
Az eMAG a nyár végén (augusztus 31-ei dátummal) leépítést tervez Magyarországon, hogy ezt követően ősz végéig (október 31-ig) egy kisebb hazai csapat feleljen a webshop Marketplace részéért. Minderről a 24.hu egy, a hazai kereskedelemben dolgozó forrása által értesült, emellett a lap a céget is megkereste az ügy kapcsán. Válaszukban az áll, hogy az eMAG továbbra is dedikált helyi csapattal folytatja működését Magyarországon, kihasználva a több mint 56 ezer eladót befogadó regionális piacterek növekedését a délkelet-európai régióban.
„Mivel az eMAG elsődleges növekedési fókuszát a Marketplace-ekben látja, a vállalat a kereskedelmi és a vonatkozó támogatási tevékenységeit központosítja” – magyarázzák. Hozzáteszik: „Ez a központosítás megerősíti, hogy az eMAG továbbra is versenyképes ajánlatokat kínálhasson ügyfeleinek, üzleti tevékenysége pedig hosszú távon fenntartható maradjon Magyarországon és az egész régióban a regionális hatékonyság és a folyamatos beruházások kihasználásával”. De a válaszlevélben azt is közölték:
A Marketplace-hez kapcsolódó tevékenységeket és a helyi kezdeményezéseket továbbra is budapesti irodából, helyben kezelik, a potenciális Marketplace partnerek felkutatására, illetve a magyar vállalkozók támogatására összpontosítva. Egy újabb megkeresést követően viszont már azt írták: „A regionális piactérré való átalakulásunk részeként továbbra is jelentős méretű csapattal folytatjuk magyarországi tevékenységünket, amelynek fő fókusza, hogy az ügyfeleink minden igényét kielégítő termékek széles választékát kínálja jó minőségű online szolgáltatásainkon keresztül”.
Korábban azt is megírtuk, hogy több száz dolgozó tűnt el a hazai Sparnál és Tescónál. Áprilisról májusra három kiskereskedelmi multinál is nagyobb létszámmozgások történtek. A Sparnál 408, a Tescónál 286 fővel dolgoznak kevesebben, miközben a Lidl 143 fővel növelte alkalmazottainak számát. A témával kapcsolatos részleteket ebben a cikkben fejtettük ki bővebben, arra is kitérve, mely cégeknél volt még látható bővülés, 100 fő feletti mozgás. Ugyanakkor tény, hogy néhány nagyvállalat nem közöl havi létszámadatokat, így azok változásáról nem lehet beszámolni.