Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
354,16 Ft
Euró
394,02 Ft
Font
467,74 Ft
Bitcoin
58,143 $

Vizsgálat indult az elsüllyedt luxusjacht kapitánya ellen, emberölés lehet az egyik vád

Vizsgálatot indítottak az elsüllyedt luxusjacht kapitánya ellen, aki 21 emberért felelt a hajón a viharos időjárás idején.

...svg content...Fotó: Unsplash/Flo P
Európa
Author image

Hujber Dávid

Szerkesztő

Összesen 22-en voltak a hajón a tragikus hajótörés ideje alatt, aminek hét áldozata van, köztük egy brit milliárdossal. Mike Lynch nem élte túl a balesetet, és ugyan felszínre hozták az eltűnteket, még mindig sok a kérdőjel.

15-en élték túl a hajókatasztrófát, és az egyik legnagyobb kérdés az, hogy az elhunytak miért voltak a kabintérben a vihar idején, mert nem lehettek volna ott. Az olasz ügyészség több mint két órán át hallgatta ki a kapitányt, aki ellen nyomozást indított az olasz ügyészség.

A hajó Szicíliánál süllyedt el, az áldozatokon már nem lehetett segíteni. A Reuters a cikkében megjegyzi, a vizsgálat ténye még nem jelenti a kapitány bűnösségét, és az sem biztos, hogy vádemelés történik az ügyben.

Emberölés lehet az egyik vád

Az 51 éves új-zélandi James Cutfield ellen emberölés és hajótörés miatt nyomoznak, amiről a La Repubblica és a Corriere della Sera számolt be. A hatóságok vasárnap újra kihallgatták a kapitányt, és ezúttal is több mint két órán át faggatták.

Az ügyészség a legénység életben maradt másik tagjával szemben is nyomozást indíthat, aki a baleset idején szolgálatban volt. Több szakértő is megszólalt az ügyben, és furcsának tartják az 56 méter hosszú Bayesian elsüllyedését, mely igen hamar merült alá, és gyakorlatilag sértetlen maradt, még csak léket sem kapott.

Ambrogio Cartosio, a Termini Imerese állam ügyészségének vezetője szombaton úgy nyilatkozott, hogy többszörös emberölés és gondatlanságból elkövetett hajótörés lehet az egyik vád. Már csak amiatt is furcsa a Bayesian elsüllyedése, mert azt úgy építették meg, hogy bármilyen időjárási viszonyok között is tengerre tudjon szállni.

Szintén a szakértői vélemények között szerepel, hogy a legénység alábecsülte a rossz időt, és meg kellett volna győződniük arról, hogy minden nyílást bezártak, illetve a horgonyt eltávolították, mielőtt a vihar elérte volna a hajót. Ez pedig a kapitány felelőssége, de a vizsgálatok továbbra is zajlanak, de biztosat talán csak akkor fognak tudni mondani a szakértők, ha felszínre hozzák a hajót, ami egyelőre nem történt meg.