Elon Musk páros lábbal szállt be a The New York Times-ba
A milliárdos vállalkozó szerint leginkább egy hasmenéshez hasonlítható a lap Twitter-hírfolyama.
A Twitter vezérigazgatója, Elon Musk nemrég változtatott a közösségi oldal több funkcióján is, ami után a hitelesítést igazoló kék pipát már csak azok a felhasználók kaphatják meg, akik fizetnek a Twitter Blue szolgáltatásért.
A szolgáltatás havonta 8 dollárba kerül egy magánfelhasználónak és 1000 dollárba egy üzleti fióknak, emellett minden egyes további, az üzleti fiókhoz kapcsolt fiók havi 50 dollárba kerül.
A New York Times azonban közölte, hogy nem szándékozik fizetni a a kék pipáért sem az üzleti, sem pedig a szerkesztőségi fiókjai esetében.
A Twitter új tulajdonoshoz kerülése előtt a hitelesítő pipa ingyenes volt, és azt hivatott igazolni, hogy a fiók felhasználója valóban az, akinek vallja magát. Musk változtatásával azonban mindenki megkaphatja a jelvényt, aki havi díjat fizet a szolgáltatásért, emiatt pedig sok jelvénytulajdonos kritizálta a változtatást, mert az könnyebbé teszi az „álfiókok” létrehozását.
A változtatásokat követően a New York Times kritikus hangnemben írt Elon Musk Twitternél és Teslánál betöltött szerepéről is, melyre válaszul Musk is erős szavakkal bírálta az újságot a Twitteren.
„A New York Times igazi tragédiája az, hogy az általuk tolt propaganda is totálisan érdektelen, ráadásul a Twitter-oldaluk is olyan, mint egy hasmenés. Olvashatatlan. Sokkal több valódi követőjük lenne, ha csak a legjobb cikkeiket publikálnák – ez egyébként minden kiadványra érvényes”, írta Musk.