Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kiderült a világ egyik legnépszerűbb élelmiszergyártó cégéről, hogy termékeik nagy része egészségtelen

A Nestlé kiszivárgott dokumentumokban bevallotta, hogy termékeinek több mint 60 százaléka nem esik az egészségesnek minősíthető élelmiszerek kategóriájába, miközben ennek ellenkezőjét állítják.

...svg content...Pixabay
Külföld
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

A Financial Times információi szerint a felsővezetők között keringő prezentáció alapján a Nestlé élelmiszeripari termékeinek csupán 37 százaléka kapott 3,5 feletti pontszámot az ausztrál egészségügyi pontozási rendszerben, ami 1-től 5-ig terjedő skálán pontozza az ételeket és a különféle termékeket.

Mindezekből kifolyólag az olyan kekszek, csokoládék és étel-, illetve italporok, mint például a Nescafé, a Kitkat, a Maggi, a Balaton, a Boci, a Cini Minis, a Nesquick, a Lion és a Smarties valójában éppen hogy átesnek az elfogadható kategóriába. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

A 3,5-ös pontozás ugyanis azt jelenti, hogy ennél alacsonyabb értékeknél akár már fogyaszthatatlannak minősíthetik az adott cikkeket. A dokumentumból kiderült az is, hogy a vállalat étel- és italfelhozatalának nagyjából 70 százaléka még ezt a küszöbértéket sem éri el, az italok 96 százaléka, míg az édességek és jégkrémek 99 százaléka gyenge minőségűnek számít.

A víz- és tejtermékek kedvezőbb pontozást kaptak – a Nestlé vizek 82 százaléka, míg tejtermékeinek 60 százaléka elérte a 3,5 pontos minimumot, ami elvárható egy ilyen hatalmas konzorcium termékeitől.

Bár a cég az elmúlt időkben jelentős fejlesztéseket hajtott végre, a portfóliója még mindig nem éri el az egészségesnek tartott szintet egy olyan környezetben, ahol a szabályozói és fogyasztói eljárások már kilőttek.

A vállalat vezetői állítólag már azon gondolkodnak, miként lehetne egészségesebbé tenni a felhozatalt, illetve hogyan lehetne efelé billenteni a reklámokat és a marketinget is. Leghamarabb a cukor- és sótartalom csökkentésével lehetne elérni számottevő változást, ehhez azonban a receptekhez is hozzá kellene nyúlniuk, ami nem biztos, hogy kifizetődő lenne a Nestlének.