Élelmiszerár-emelkedés: Nagy-Britanniában is elkeserítő a helyzet
Az adatok szerint idén januárban közel 24 ezren fordultak egy jótékonysági szervezethez, hogy segítséget kérjenek, ám a számuk decemberre a 212 ezret is meghaladhatja majd.
A Grocery Gazette kiskereskedelmi szakportál beszámolójából kiderül, miszerint egyre többen érdeklődnek az élelmiszerbankok iránt a folyamatosan növekvő árak miatt, amelyet a Google Trends adatai is alátámasztanak.
Ez alapján 2020 márciusa óta 250 százalékkal nőtt az „élelmiszerbankok a közelemben” kifejezésre történő online keresések száma az Egyesült Királyságban, valamint az „energiaszámla segítség” szavakra is rengetegen kerestek rá, a számuk ötéves csúcsra emelkedett.
Folyamatosan nő a krízistámogatást igénylők száma
Nagy-Britanniában egyre nagyobb gondot jelent az élelmiszerek drágulása, amely a második helyet foglalja el a háztartásokat aggasztó tényezők közül, míg az első helyre az üzemanyagok drágulása miatti problémák kerültek.
Egy másik kutatás arra hívta fel a figyelmet, hogy 2019 óta több mint duplájára nőtt az élelmiszerbankokba irányított emberek száma, a Citizens Advice szervezet adatai alapján a számuk júliusban elérte a közel 14 ezret, ami több mint a duplája a 2019-es 4859 főnek.
Emellett az is rémisztő adat, hogy míg idén januárban közel 24 ezren fordultak a Citizens Advice-hoz krízistámogatásért, addig ez a szám decemberre a 212 ezret is meghaladhatja majd – derül ki a Napi.hu beszámolójából.
A brit boltok is igyekeznek támogatni a vásárlókat ebben a nehéz helyzetben
Ezt a fokozódó problémát felismerve a brit boltok is igyekeznek egyre többet akciózni, ami az Aldi esetében már most sikert jelentett, ugyanis a szeptember utolsó hetét megelőző 12 hét alatt 1,5 millió további vásárlót vonzottak be az üzletekbe, mivel a vevők hanyagolni kezdték a drágább boltláncokat.
A Morrisonsnak az az ötlete támadt, hogy a legnépszerűbb 150 termékének csökkenti az árait, amellyel átlagosan 14 százalékot spórolhatnak a vásárlók, köztük a csirkemell, a kenyér, a burgonya és a fagyasztott termékek árain, valamint egy weboldalt is létrehoztak, ahol spórolási tippekkel szolgálnak.
A Lidl nyáron indította el a Good to give programját, ennek köszönhetően tápláló, egészséges és sokáig elálló élelmiszerekkel lehet támogatni az élelmiszerbankokat, amelyek a gyártóktól és boltokból kapott felajánlásokat, illetve a lejáratközeli, csomagolási hibás élelmiszereket osztják ki a rászorulóknak.
A Magyar Élelmiszerbank szerint egyre több embernek van szüksége segítségre
Az idei élelmiszer-drágulás a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek is több munkát ad, a szervezet még augusztus elején közölte, hogy a leggyorsabban dráguló termékek tízes listáján kilenc helyet már tavasszal is olyan alapvető élelmiszerek foglaltak el, mint a zsemle, a margarin vagy a kenyér.
Elmondásuk szerint súlyos a helyzet, hiszen van olyan vidéki város, ahol az elmúlt hetekben kétszer annyi nagycsaládos szülő kért segítséget az élelmiszerbankos osztásokon, mint korábban bármikor, a rászorulói igények emelkedése miatt pedig tovább bővítik az étel- és életmentő hálózatukat, bár adományokra ezután is szükségük lesz.