Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,06 Ft
Euró
391,88 Ft
Font
458,20 Ft
Bitcoin
62,420 $

Elektromos meghajtású lebegő motort mutattak be

A Horizon Aeronautics egy eVTOL légpárnás kerékpár koncepció prototípusának fejlesztésébe kezdett.

Horizon
Technológia

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Ahhoz, hogy megértsük, hogyan működik a vállalat Blainjett névre keresztelt meghajtási rendszere, először is meg kell értenünk, miként funkcionál a forgólemez és a ciklikus vezérlés, miközben a helikopter felső rotorja forog.

Minden egyes lapát önállóan változtathatja az állásszögét, és az ütközőlemez magassága határozza meg az állásszöget. Ha a forgótárcsa laposan ül, az egészet felfelé és lefelé nyomva egyszerre változtatja meg az összes lapát állásszögét. Soron kívül Késes támadás történt a bőnyi általános iskolában, egy fiatal lány szúrt

A ciklikus vezérléssel azonban a helikopter pilótái képesek a forgótárcsát megdönteni. A botkormány előre nyomása például úgy dönti meg, hogy a lapátok fokozatosan meghajolnak, ahogyan körbefordulnak, és laposabbá válnak, ahogy a repülőgép eleje mellett haladnak el, majd felfelé dőlnek, hogy nagyobb felhajtóerőt fejlesszenek, miközben hátrafelé mozognak.

Az eredmény a felhajtóerő aszimmetriája lesz, a korong hátsó része ezáltal felgyorsul. A ciklikus vezérlés ezt bármilyen irányban képes megtenni; ez is része annak, ami a helikoptereket gyakorlatilag dinamikus repülőgéppé teszi.

A Blainjett az újítását „dinamikus változó állásszögűnek” nevezi, ami gyakorlatilag annyit jelent, hogy kettéosztja a forgótárcsát, így az két részben működik. A forgótárcsa továbbra is a szokásos módon dől a ciklikus bemenetekre reagálva, ám az új rendszer lehetővé teszi, hogy a forgótárcsa egyik felét a másik felénél magasabbra vagy alacsonyabbra tolja.

A Horizon egy jet ski méretű eVTOL repülőgépet tervezhet a már említett technológiai megoldások mentén. Az elektromos meghajtású jármű súlya körülbelül 380 kilogramm lehet, vagyis valamivel kevesebb, mint két sportmotoré, alapterülete pedig nagyjából 3,58 x 1,27 méter, miközben legfeljebb hárman férnének el a fedélzetén.

Egy év alatt megduplázódott a kanyarós megbetegedések száma

Kutatók mutattak rá egy riasztó tendenciára: globálisan megfigyelhető volt, hogy egy év leforgása alatt szinte megduplázódott a kanyarós megbetegedések száma.