Jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátás mértékét a legújabb elektromos meghajtású hibrid mozdony
A Wabtec nevű vasúti technológiával foglalkozó cég egy olyan mozdonyt mutatott be, amellyel minimalizálni lehet a hagyományos vonatok révén visszamaradt ökológiai lábnyom mértékét.
Az FLXdrive névre hallgató szerkezet a világ első 100 százalékban elektromos technológiával működő mozdonya, amelyet összesen 18 ezer darab lítiumion-akkumulátor mozgat.
A 2,4 megawattóra leadására képes rendszer pontosan úgy működik, mint az elektromos autókban alkalmazott eljárások, sőt még a fékezéskor felszabaduló energiát is hasznosítani tudja. Összehasonlításképp a Tesla Model 3 esetében 75 kilowattóra teljesítmény érhető el – ennek több mint 32-szeresét tudja az FLXdrive.
A mozdony előzetes tesztelései során a hibrid rendszert három hónapon keresztül vizsgálták a kaliforniai San Joaquin Valley-ben, ahol közel 21,4 ezer kilométert tettek meg vele dombos területeken.
A Wabtec hivatalos eredményei alapján nagyjából 11 százalékkal tudták csökkenteni az átlagos üzemanyag-fogyasztást, ezáltal 6,2 ezer gallon gázolajat spóroltak meg, ami 69 tonna széndioxid-kibocsátásáért felelős.
A vállalat jövőbeni tervei között szerepel, hogy 6 megawattórára bővítsék az összkapacitást, ezáltal mintegy 30 százalékkal redukálhatnák az egyébként is ígéretes széndioxid-emisszió arányát.
Az FLXdrive mozdony következő generációs iterációját minden bizonnyal az elkövetkező egy-két évben fejleszthetik ki, addig pedig az sem elképzelhetetlen, hogy a jelenlegi verziót széles körben használhatják majd.