Egyre népszerűbbek a streaming szolgáltatók, már világszerte 1,2 milliárdan használják a platformokat
Egyre több is van belőlük, nem csupán az Egyesült Államokban és Európában, hanem Ázsiában is. A száz-kétszázmilliós előfizetői bázisokkal rendelkező szolgáltatók száma is mindinkább bővül.
Az elmúlt hónapokban attól volt hangos a sajtó, hogy a Netflix csaknem egymillió felhasználót veszített, ami a gyengébb tartalmak, a jövőben pedig a reklámmal együtt is dráguló előfizetési díjak miatt lehetett.
Ez ugyanakkor csupán csepp a tengerben a platform 220 milliós bázisa mellett, amivel továbbra is a legnépszerűbb a szolgáltatók versenyében. Az előrejelzések szerint ráadásul a piac megállíthatatlanul bővül, a következő hat évben akár 400 millió új előfizetővel is számolhatnak.
Mint azt a vg.hu is megírta, júliusban először fordult elő, hogy az amerikaiak többet néztek streaming platformokat, mint kábeltévét. A trendfordító időszak az elmúlt egy évben már körvonalazódott, 22,6%-kal nőtt ugyanis a streamingeléssel töltött idő.
Míg az Egyesült Államokban a Netflix, a YouTube, a Disney+, és az HBO Max a legnépszerűbbek, addig Ázsiában a Tencent Video, valamint a Baidu által indított iQIYI a két legkedveltebb, csaknem 225 millió előfizetővel.
Magyarországon is egyre népszerűbbek ezek a szolgáltatások, melyek főképp a fiatalok körében tarolnak. Az idősebb korosztály ugyanis továbbra is a hagyományos televíziózást részesíti előnyben.