Egyre nagyobb szerepet kaphat a TikTok az iPhone-okon
A TikTok keresőjéhez fejlesztett widget már elérhető az iPhone-felhasználók számára, akik így a korábbinál gyorsabb keresést hajthatnak végre a platformon.
Az új fejlesztésnek köszönhetően az alkalmazás megnyitása és a keresés gomb megnyomása helyett a widget megérintésével automatikusan a TikTok keresőképernyőre jutsz. A lépéssel legfeljebb öt másodpercet spórolhatsz, ám az újítás azt mutatja, hogy a platform egyre nagyobb hangsúlyt fektet a keresőmotorok piacára.
A Mashable-nek nyilatkozó fiatal felhasználók elmondták, hogy a TikTokot elsősorban receptek, utazási ajánlások és testmozgással kapcsolatos videók keresésére használják.
A TikTok már egy, az év elején az Egyesült Királyságban sugárzott reklámmal jelezte, hogy keresőmotorként is szeretné magát elismertetni, most pedig egy némiképp csendesebb lépéssel versenytársat is állított a Google keresőwidgetjének.
Korábban Prabhakar Raghavan, a Google Search vezető alelnöke is arról beszélt, hogy a vállalat tavaly nyáron végzett felmérése szerint az Egyesült Államokban a 18-24 évesek 40%-a már a TikTokot vagy az Instagramot használta különböző helyek, illetve éttermek keresésére ahelyett, hogy a Google-ön keresett volna, ami újabb motivációt adott a kínai óriásnak.
A felmérések szerint a hírek kapcsán is egyre több keresési eredménnyel szolgál a platform, azonban a News Guard tavalyi kutatása megállapította, hogy a TikTok-keresések az esetek közel 20 százalékában téves információkat sugalltak.
Ahhoz, hogy a TikTokot keresőként is komolyan vegyék, a vállalatnak foglalkoznia kell az egyre szélesebb körben elterjedt félretájékoztatás problémájával.