Egyre kevesebbet vásárolunk koronavírus-járvány idején
Habár novemberben valamelyest javult a fogyasztói hangulat Magyarországon, még így is óriási mélyponton vagyunk.
Habár novemberben valamelyest javult a fogyasztói hangulat Magyarországon, még így is óriási mélyponton vagyunk.
A GKI fogyasztói bizalmi indexének alakulásából kiderült, hogy a koronavírus-krízissel összefüggésbe hozható áprilisi zuhanásnak még a felét sem sikerült visszadolgozni – adta hírül a Portfolio.hu.
A GKI fogyasztói bizalmi index az áprilisi zuhanás után három hónapos jelentős emelkedés, majd három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett (-34,1-ről -33,0 pontra), de nem érte el szeptemberi szintjét (-31,1 pont). Az indexnek novemberre összesen az áprilisi romlás 43%-át sikerült ledolgoznia.
Az állampolgárok a pénzügyi helyzetük alakulását novemberben az előző hónapokhoz képest pozitívabbnak értékelték, bár ennek köszönhetően sem nőtt meg jelentősen a fogyasztói hangulat hazánkban. Áprilisban leginkább a munkanélküliségtől féltek az emberek, utána nyáron három hónapos hirtelen javulás jött, majd ismét egy szignifikáns romlás egészen novemberig.
Áprilisban főként az emberek jövőbeli megtakarítását érintették a járványügyi korlátozások, szeptember óta ennek megítélése szinte változatlan.
Novemberben tovább erősödött a fogyasztók inflációs várakozása is, ugyanakkor kissé javult a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi megvásárlásának lehetősége.