Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
355,71 Ft
Euró
397,07 Ft
Font
476,49 Ft
Bitcoin
66,041 $

Egyre jobban elszaporodtak a félrevezető reklámok és felárazott termékek a koronavírus-járvány idején

Az üzletek év végi kínálatán és leárazásain eddig sem volt egyszerű eligazodni, a pandémia azonban tovább nehezítheti a feladatunkat, hiszen egyrészt az online üzletláncok többsége sürgeti az embereket az ajándékvásárlásra, másrészt a járvány miatti bizonytalanság következtében hajlamosak lehetünk több pénzt kiadni egy olyan termékért, ami valójában nem ér annyit, mint amennyiért meghirdették.

...svg content...Nyíregyháza, 2015. november 29. Vásárlók Nyíregyházán, egy mûszaki áruházban advent elsõ vasárnapján, 2015. november 29-én. MTI Fotó: Balázs Attila
Belföld
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Az üzletek év végi kínálatán és leárazásain eddig sem volt egyszerű eligazodni, a pandémia azonban tovább nehezítheti a feladatunkat, hiszen egyrészt az online üzletláncok többsége sürgeti az embereket az ajándékvásárlásra, másrészt a járvány miatti bizonytalanság következtében hajlamosak lehetünk több pénzt kiadni egy olyan termékért, ami valójában nem ér annyit, mint amennyiért meghirdették.

Az Extreme Digital a november 13-án tartott áruházi kampánya alatt sokkal több akciós terméket tudott értékesíteni 2019-hez képest. A cég elmondása szerint az egynapos akciózás során annyi megrendelést kaptak, mint amennyit normál időszakban 12 nap alatt szoktak: Soron kívül Nagy erőkkel keresik a rendőrök ezt az eltűnt 16 éves budapesti fiút

„Több fronton jelentkezik a járványhatás: a szájmaszkok fogytak az egyik legnagyobb arányban, illetve az otthoni barkácsoláshoz szükséges fúró-csavarozó gépek, szerszámok, amelyek a mobiltelefonokat is hátrébb szorították. Ezzel együtt idén is a nagyobb értékű, akciózott műszaki cikkekből vásárolták a legtöbbet, illetve a napi fogyasztási cikkek, a mosó-, mosogatószerek is főszerepet kaptak.”

Az eMag szintén hasonló tapasztalatokról számolt be, további nagy akciójuk keretein belül pedig akciós koronavírusteszteket árusíthatnak, ezáltal rekordmagas eladási mutatókkal büszkélkedhetnek majd év végére.

Az Extreme Digitalnál este 8 után a vártnál nagyobb rohamot tapasztaltak, mivel kinti programok híján estére megélénkült a virtuális fogyasztás, ugyanis a legtöbben főleg mobilról vagy PC-ről böngészték az aktuális ajánlatokat – olvasható a Magyar Nemzet riportjában.

A kapkodás nem mindig kifizetődő, hiszen gyakran olyan termékeket kínálnak alapáron vagy annak többszöröséért, amit korábban olcsóbban is eladhattak volna, az emberek mégis megveszik a járvánnyal összefüggésbe hozható bizonytalanság miatt.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium már az akciós időszak kezdete előtt arra figyelmeztette a vásárlókat, hogy ügyeljenek a megtévesztő kedvezményekre, amelyek főként a gyermekjátékokat és az elektronikai cikkeket érinthetik.

A Gazdasági Versenyhivatal szintén követi az ünnepi vásárlási szezon idei lefolyását, ugyanis tapasztalataik szerint elszaporodtak a jogsértő kampányok és reklámok. Egyre sűrűbben fordul elő, hogy 50 százalékos kiárusítást hirdetnek az egész üzletben, valójában viszont csak néhány termékre érvényes az akció.

A GVH szerint árak esetén egyértelműen tisztességtelen, ha az akciós ár valótlan, valamint ha az eredeti ár nem az, amit korábban használt a kereskedő. Eredeti árként nem szabadna feltüntetni olyat, amit csak átmeneti jelleggel alkalmaznak, ezért érdemes először rendszeresen látogatott, kipróbált webáruházakban keresni az akciókat, ahol képben maradhatunk a keresett termékek reális áráról.

Tanulmány: rengeteg mellrákkeltő anyagot tartalmaznak az élelmiszerek csomagolásai

Riasztó tanulmány látott napvilágot az élelmiszerek csomagolásában található vegyi anyagokról: számtalan összetevő hozható összefüggésbe a mellrák kialakulásával.