Egyre jobban elszaporodtak a félrevezető reklámok és felárazott termékek a koronavírus-járvány idején
Az üzletek év végi kínálatán és leárazásain eddig sem volt egyszerű eligazodni, a pandémia azonban tovább nehezítheti a feladatunkat, hiszen egyrészt az online üzletláncok többsége sürgeti az embereket az ajándékvásárlásra, másrészt a járvány miatti bizonytalanság következtében hajlamosak lehetünk több pénzt kiadni egy olyan termékért, ami valójában nem ér annyit, mint amennyiért meghirdették.
Az üzletek év végi kínálatán és leárazásain eddig sem volt egyszerű eligazodni, a pandémia azonban tovább nehezítheti a feladatunkat, hiszen egyrészt az online üzletláncok többsége sürgeti az embereket az ajándékvásárlásra, másrészt a járvány miatti bizonytalanság következtében hajlamosak lehetünk több pénzt kiadni egy olyan termékért, ami valójában nem ér annyit, mint amennyiért meghirdették.
Az Extreme Digital a november 13-án tartott áruházi kampánya alatt sokkal több akciós terméket tudott értékesíteni 2019-hez képest. A cég elmondása szerint az egynapos akciózás során annyi megrendelést kaptak, mint amennyit normál időszakban 12 nap alatt szoktak:
Az eMag szintén hasonló tapasztalatokról számolt be, további nagy akciójuk keretein belül pedig akciós koronavírusteszteket árusíthatnak, ezáltal rekordmagas eladási mutatókkal büszkélkedhetnek majd év végére.
Az Extreme Digitalnál este 8 után a vártnál nagyobb rohamot tapasztaltak, mivel kinti programok híján estére megélénkült a virtuális fogyasztás, ugyanis a legtöbben főleg mobilról vagy PC-ről böngészték az aktuális ajánlatokat – olvasható a Magyar Nemzet riportjában.
A kapkodás nem mindig kifizetődő, hiszen gyakran olyan termékeket kínálnak alapáron vagy annak többszöröséért, amit korábban olcsóbban is eladhattak volna, az emberek mégis megveszik a járvánnyal összefüggésbe hozható bizonytalanság miatt.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium már az akciós időszak kezdete előtt arra figyelmeztette a vásárlókat, hogy ügyeljenek a megtévesztő kedvezményekre, amelyek főként a gyermekjátékokat és az elektronikai cikkeket érinthetik.
A Gazdasági Versenyhivatal szintén követi az ünnepi vásárlási szezon idei lefolyását, ugyanis tapasztalataik szerint elszaporodtak a jogsértő kampányok és reklámok. Egyre sűrűbben fordul elő, hogy 50 százalékos kiárusítást hirdetnek az egész üzletben, valójában viszont csak néhány termékre érvényes az akció.
A GVH szerint árak esetén egyértelműen tisztességtelen, ha az akciós ár valótlan, valamint ha az eredeti ár nem az, amit korábban használt a kereskedő. Eredeti árként nem szabadna feltüntetni olyat, amit csak átmeneti jelleggel alkalmaznak, ezért érdemes először rendszeresen látogatott, kipróbált webáruházakban keresni az akciókat, ahol képben maradhatunk a keresett termékek reális áráról.