Egyes országokban a Netflix megszüntette az alapcsomagot a reklámos csomag javára
Két országban az új előfizetők már csak a reklámokkal tűzdelt verziót választhatják, számukra ugyanis már nem lesz elérhető az alapcsomag.
A Netflix egyre látványosabban igyekszik a reklámokkal tűzdelt csomag felé terelni a felhasználókat, erre pedig a legújabb példa, hogy a streamingszolgáltató bejelentette, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban az új előfizetők esetében megszüntetik az alapcsomagot.
A vállalat honlapján közölte, hogy a havi 9,99 dolláros alapcsomag többé nem lesz elérhető az újonnan csatlakozó tagok számára. Azon felhasználók azonban, akik az alapcsomagra fizettek elő, továbbra is igénybe vehetik, de csak addig, míg nem váltanak másik csomagra, vagy le nem mondják előfizetésüket.
Mint ismert, a Netflix tavaly novemberben, összesen 12 piacon vezette be a reklámokkal tűzdelt csomagot 7 dolláros havidíjért, a cél pedig az volt, hogy több ügyfelet vonzzon és új bevételi forrást teremtsen, mivel az online nézőkért folytatott verseny egyre élesebbé válik az új streamingszolgáltatók megjelenésével és kínálatuk szélesítésével.
A vállalat mindemellett a jelszómegosztás ellen is keményen fellépett, s további díj megfizetésére kötelezi már május óta a külön háztartásban fiókokat használó felhasználókat. Ennek végső célja pedig szintén az volt, hogy az előfizetőket a reklámokkal tűzdelt csomag felé terelje, hiszen az pluszbevételt biztosít a vállalatnak.
Szintén májusban a Netflix arról számolt be, hogy a hirdetéses csomagszint előfizetőinek száma elérte a havi 5 millió aktív felhasználót, s hamarosan az is kiderül, hogy milyen eredményeket értek el azóta, hiszen rövidesen ismertetik a második negyedéves eredményeiket a befektetőknek.