Egy újabb szuper fejlesztés is helyet kap a PS5-ben
Egy újabb nagyon érdekes fejlesztésről hullt le a lepel, amiből még lehet pár, noha az új next-gen konzol hamarosan piacra kerül.
Egy újabb nagyon érdekes fejlesztésről hullt le a lepel, amiből még lehet pár, noha az új next-gen konzol hamarosan piacra kerül.
Rengetegen várják már a pillanatot, hiszen a következő hónapban az Xbox és a PlayStation is piacra dobja a két új konzolját. Mindkét rivális nagyot alkotott, és még mindig nem tudunk mindent a rendszerekről.
Számos olyan része van a konzoloknak, amikről továbbra sem hullt le a lepel. Ez pedig arra utal, hogy jelentős a potenciál a gépekben, és magában a technológiákban. Korábban a liner.hu is számos érdekes információt közölhetett a konzolokról.
Most pedig itt a következő, ezúttal a Sony részéről, ugyanis kiderült, hogy a fejlesztők képesek lesznek távolról befolyásolni a PS5 viselkedését, függően attól, hogy a játéknak mire van szüksége, közelebbről például a hűtéssel.
A GameSpot beszámolója szerint a Sony minden játék esetében információkat fog gyűjteni a konzol viselkedéséről, és annak mérten optimalizálják a hardver hűtését, így gyakorlatilag kizárható válik, hogy bármi probléma is lépjen fel a konzollal.
Erre amiatt van szükség, mivel minden játéknak más és más a terhelése. A későbbi next-gen játékok pedig nagyobb terhelés alá vehetik a konzolt, de ennek a rendszernek köszönhetően minden simán működhet.
A 4Gamer.net oldalon készült interjúban Yasuhiro Ootori, a mechanikai tervezés osztályának egyik legfontosabb szakembere azt mondja, hogy a vállalat valóban minden játék esetében adatot fog gyűjteni a konzol viselkedéséről.
Erre már korábban felkészültek, hiszen az alaplap további három érzékelőt is kapott az APU-ban ( Accelerated Processing Unit) elhelyezett hőmérsékleti-érzékelő mellett. Ezáltal a gép képes lesz növelni a hűtést, ha úgy érzékeli, hogy erre szükség van az intenzívebb játék során.
Xbox Game Pass: három klasszikus LucasArts-játék érkezik, felújított változatban
A japán mérnökök nagyon nagy hangsúlyt fektettek a tesztelésekre, és számos megoldást alkalmaztak, hogy a lehető legjobb csomagot állítsák össze, hardveri és szoftveri szinten is. Többek között a légáramlást is figyelték, hogy az milyen hatással van a rendszerre, és merre halad. A PS4 és a PS4 Pro esetében már tanulhattak ebből, amik zavaróan hangosak tudtak lenni.