Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Dühítő hiányosságok lehettek az indiai repülőtéren, amik most halálos áldozatokat követelhettek

Dühítő hiányosságok lehettek az indiai repülőtéren, amik most halálos áldozatokat követelhettek

Dühítő hiányosságok lehettek az indiai repülőtéren, amik most halálos áldozatokat követelhettek

Egyre több információ derül ki arról a bizonyos repülőtérről, ahol eddig 20-an vesztették életüket a szörnyű balesetben, köztük a két pilótával.

Egyre több információ derül ki arról a bizonyos repülőtérről, ahol eddig 20-an vesztették életüket a szörnyű balesetben, köztük a két pilótával.

A cikk a videó után folytatódik

Eddig 20 áldozatról tudni az Air India gépén, mely leszállás közben tört ketté, miután túlcsúszott a futópályán. A kapitány két alkalommal is megpróbálta letenni a Boeing 737-est, rajta a 184 utasával a szélsőséges időjárási körülmények között.

A második próbálkozás először sikeresnek tűnt, de miután nem tudtak megállni időben, elkerülhetetlen volt a katasztrófa. A Karnátaka állambeli Mangalore névre keresztelt repülőtéren 2010-ben volt egy hasonló baleset az Air India Express Boeing 737-800-as gépével.

Akkor 166 utas tartózkodott a fedélzeten, és a tragédiát mindössze 8-an élték túl. A gép a völgyben állt meg, mielőtt az lángba borult volna. A többségnek esélye sem volt a túlélésre, és szörnyű halált haltak.

A Repülésbiztonsági Tanácsadó Testület (CASAC) vörös jelzést adott az ügyben érintett Karipur repülőtérnek, amit sokan csak Calicut repülőtérnek hívnak. Ranganathan kapitány, aki a CASAC tagja, figyelmeztette a repülőteret, hogy a kifutópálya egyik végén nincs meg a minimális RESA, vagyis a kifutópálya végbiztonsági terület, míg a másik oldalán ez egyáltalán nem volt ott. A hírről a Sputniknews is beszámolt.

Ez már önmagában egy súlyos hiányosság, és a kapitány azt mondta, erről figyelmeztetést kellett volna kiadniuk az illetékeseknek, mert ez bármikor tragédiához vezethet, különösen, ha az időjárási körülmények nem ideálisak.

A pilótát figyelmeztették, hogy odakint különösen nedvesek a körülmények. Pontosan 1 évvel ezelőtti a nemzeti légiközlekedési szabályozó hatóság, a Polgári Repülési Főigazgatóság (DGCA) egy ellenőrzést követően figyelmeztetést adott Calicutnak arról, hogy a kifutópályán megfigyelhető a lerakódott gumiréteg, ami csökkentheti a súrlódást, mely a repülőgépek nem biztonságos leszállásához vezet, különösen heves esőzések esetén.

Ez pedig arra ad következtetni, hogy a repülőtér vezetősége nem tartotta megfelelően karban a repülőteret, megszegvén ezzel a követelményeket, noha erre a DGCA is felhívta a figyelmüket. A vizsgáló iroda szakemberei, legfontosabb tisztviselőinek nyomozócsoportja várhatóan ma érkezik meg Calicutba, hogy megkezdje a helyszíni vizsgálatokat.

Ne hagyd ki:

https://liner.hu/ujfent-jelentoset-ugrott-a-magyarorszagi-fertozottek-szama/