Sokkal drágább lesz az idei Black Friday a tavalyihoz képest
Az eMAG Etele plázai üzletének megnyitása alkalmából tartott sajtótájékoztatóján megtudhattuk, az idei Black Fridayt is érinti a globális chiphiány.
Az eMAG értékesítési igazgatója, Forrás Ákos elmondta, a bolttal egy fontos céljuk az erős offline jelenlét mellett, hogy a vásárlók az interneten megrendelt terméket akár már aznap is át tudják itt venni helyben.
Szauter Zsolt, az eMAG marketingigazgatója közölte, új üzletük megnyitásával nem ért véget az offline-ág erősítése, olyannyira nem hogy a cégnek középtávú célja, hogy minden megyeszékhelyen jelen legyen bemutató bolttal. Illetve a lefedettsége az átvevőhelyekkel, úgynevezett easy boxokkal is folyamatosan növekedjen:
Szauter a Pénzcentrum hírportál kérdésére válaszolva elmondta, az eMAG-nál a globális chiphiány ellenére nem számolnak készletezési gondokkal. A Black Fridayra már áprilisban elkezdtek készülni, a beszerzők már akkor munkához láttak.
„Kicsit olyan ez, mint egy fesztivál szervezés, mihelyst vége az előzőnek, már el is kezdjük szervezni a következőt” – magyarázta. Forrás Ákos hozzátette, bár az igaz, hogy készlethiányra már idén nem kell számítani, az árak szinte biztos, hogy nem olyanok lesznek, mint tavaly ilyenkor.
A globális chiphiány, valamint a nemzetközi, vízi szállítmányozás drágulása ugyanis rendkívül rányomta a nyomát az árak alakulására, és bár a régi készletek még valamelyest tudják csillapítani az átlagárakat, az új készletek már érezhetően drágábbak – figyelmeztetett a szakember.