Nem használ többé állati szőrmét a Dolce & Gabbana
Számos márka száműzte már kínálatából az állati eredetű alapanyagokat, ami nagyrészt az állatvédő szervezetek kitartó munkáját dicséri.
Az egyik legnagyobb olasz divatmárka, a Dolce & Gabbana is úgy döntött, felhagy az állati szőrme használatával, helyette pedig környezetbarát műszőrmét alkalmaz a jövőben. A cég ezzel olyan márkák példáját követi, mint az Armani és Gucci, amelyek szintén nem használnak már állati szőrmét és bőrt, jórészt az állatvédő szervezetek nyomására.
„A Szőrmementes Szövetség állatjogi csoportokot tömörít magába a világ minden tájáról, amelyek kampányaikkal segítettek elérni, hogy a nagy márkák elhagyják az állati szőrme használatát a divatból. A csoportok nyomást gyakoroltak a divatcégekre, hogy mutassanak példát és cselekedjenek humánusan. Bár ez időt vett igénybe, sok márka pozitívan reagált. Mások még mindig ellenállnak a lépésnek.”
Az állatvédők globális változásban reménykednek, húsz országban pedig már sikerrel jártak. Mostanáig húsz országban tiltották be az állati szőrme előállítására szakosodott tenyésztelepeket, legutóbb Olaszországban, ami az ország számos divatházát érintette – számolt be a GreenCitizen.
A PETA méltatta a Dolce & Gabbana döntését, jó üzleti lépésnek nevezve azt. Más nagy divatcégek, mint a Chanel és Prada is száműzték a prémeket a kínálatukból, ami okot ad a bizakodásra, hogy hamarosan állatszőrmentessé válik a divatipar.