A deepfake technológiának hála reklámokban láthatjuk viszont arcunkat

Twenty20
not image

Kulcsár Péter

2021. szeptember 3. - 00:39

Ha egy kis plusz bevételre szeretnénk szert tenni, elegendő, ha arcunkat adjuk azokhoz a hirdetésekhez, melyekben egy algoritmus által reklámszínésszé avanzsálhatunk.

Az MIT Technology Review magazin legutóbbi cikkéből kiderült, a Tel Avivban található Hour One startup véletlenszerűen kiválasztott emberek arcát használja fel különböző AI által generált reklámot létrehozására.

Eddig már több mint száz karaktert alkottak meg, a virtuális könyvtár pedig intenzíven bővül, köszönhetően azoknak az önkénteseknek, akik folyamatosan csatlakoznak a programhoz. A jelentkezéshez egyébként semmi más nem kell, mint egy személyes Instagram-oldal, egy név, valamint egy e-mail cím.

Ha a cég elfogadta a regisztrációnkat, akkor a mesterséges intelligencia segítségével az arcunkat különböző kifejezésekkel látja el, melyekkel a szem, a száj és a homlok mozgását életszerűvé varázsolják.

Egy AI által létrehozott hangsávot is a mozdulatsorok alá illesztenek, ami a Google Fordítóhoz hasonlít, bár valamivel emberszerűbbnek tűnik, bár ezen a fronton még lenne mit javítaniuk a fejlesztőknek.

Szakértők szerint aggályos módszerről van szó, hiszen a karakterek lényegében létező emberek másai, amelyeket bármilyen célra felhasználhatnak, így ha netalán kibertámadás éri a szervereket, akkor bizalmas információkra tehetnének szert az illetéktelen behatolók.

Sokan úgy gondolják, a Hour One projektje újabb ékes példája annak, hogy egyesek akár önszántukból is képesek eladni személyiségüket, illetve aláásni függetlenségüket és szabadságukat azzal, hogy átnyújtják a róluk készült fotókat egy deepfake-kel foglalkozó vállalatnak.