Ilyen sem volt még: csökkent a Facebook napi felhasználóinak száma
Csökkent a nyereség, zuhanóban az árfolyam, fogyatkoznak az aktív felhasználók.
Nincs könnyű helyzetben a Meta (korábbi nevén Facebook), a világ jelenleg legnagyobb közösségi felületét birtokló cég nagyjából 1 milliárd dollárral kevesebb nyereséget könyvelhetett el a tavalyi évben. A 10,285 millárdos bevétel hozzávetőlegesen 8%-kal kevesebb, mint a 2020-as eredmény.
A Meta-részvények szintén vesztettek értékükből, a 2020 decemberi 3,88 dollárról 3,67 dollárra csökkent az árfolyamuk, a negatív hírek pedig további 20%-os zuhanást eredményeztek – írta meg az Index
A reklámbevételek ugyanakkor tovább nőttek, 27,19 milliárd dollárról 32,64 milliárd dollárra, mindemellett azonban a Meta így is szerényebb bevételeket vár az első negyedévre.
A közösségi oldalra belépő felhasználók száma 2021-ben 2,91 milliárd fő volt, ami 4 százalékos növekedést mutatott a teljes tavalyi évet nézve, és bár éves szinten a napi felhasználók száma is emelkedett, az utolsó két negyedévben meglehetősen komoly fogyatkozást tapasztaltak: 1,93 milliárdról 1,929 milliárdra csökkent a naponta belépők száma.
A Facebook alapítása óta erre még nem volt példa, de Zuckerbergéknek még így sem kell túlzottan aggódniuk, hiszen a világon körülbelül 2,82 milliárd ember használja naponta a Facebookot, az Instagramot, a WhatsAppot, és a Messengert is magába foglaló Meta-platformokat.