Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Csalódás lesz a PS5 és a Series X az előző generációhoz képest?

A Microsoft legutóbbi Inside Xbox konferenciáján bemutatta, hogy a next-gen konzolok esetében nem tapasztalhatunk akkora fejlődést, mint azt előre gondoltuk volna.

Smart
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A redmondiak májusi gaming show-jára azt tudnánk mondani, hogy felettébb átlagosra sikerült. Voltak érdekfeszítő pillanatai, amikor például bemutatták az indie stúdiók legújabb játékait, azonban a nagyobb stúdióktól szinte semmit nem kaptunk az Assassin’s Creed Valhallán kívül. A trailerek látvány szempontjából meglehetősen tetszetősre sikerültek, viszont ha őszinték szeretnénk lenni, egyiktől sem esett le az állunk.

A grafika kétségkívül a konzolok egyik fő eladási marketingfogása volt. Éveken keresztül láthattuk, hogyan fejlődik rohamosan a renderelés és hogyan képesek a stúdiók feszegetni a realizmus határait. Egészen biztos, hogy a Series X és a PlayStation 5 esetében is várhatjuk az előrelépést, azonban ez már nem lesz olyan mértékű, mint az volt az előző generációnál. Soron kívül Orbán Viktor mélységesen elítéli Magyar Péter szavait

Ha visszanézünk a múltba, akkor egyértelműen a Nintendo 64 és a PlayStation első verziója volt az egyik legdrasztikusabb fejlődés, amit a játékiparban valaha is létrejöhetett. A SNES-hez és a Sega konzoljaihoz képest akkora evolúció ment végbe, amelyet akkoriban sokan el sem hittek. A 3D renderelés évről évre gyorsabban modernizálódott, a PS2 és a PS3, valamint az Xbox 360 már szinte tökéletesre csiszolta a valósághű grafikai megoldásokat és a textúrák egyre részletesebbé váltak.

Ezután következett a visszaesés, ugyanis a PS2 és a PS3 között már nem látszódott akkora különbség, mint mondjuk a PS1 és a PS2 között; a PS3 és a PS4, valamint az Xbox 360 és az Xbox One között pedig szintén kisebb változásokat lehetett észrevenni.

Nem mondjuk azt, hogy semmi sem változott, csupán érzékelhető lett a folyamatos fejlődés intenzitásának csökkenése. Ezzel elérkeztünk a PS5-höz és a Series X-hez, melyek esetén az utóbbihoz kapcsolódóan hintettek el számunkra pár trailert és játékmeneti részleteket. Valóban lenyűgöző egyes játékok látványvilága, azonban egyedül a grafikával már nem lehet eladni egy AAA game-t sem.

Korábban a látvánnyal és a realisztikus megjelenítéssel játékosok tömkelegét lehetett bevonzani, az érkező generációnál viszont óvatosabb megközelítésre kell majd számítanunk. Abban biztosak lehetünk, hogy a garantált 4K 60 FPS mellett lélegzetelállító élményt nyújthatnak számunkra a konzolok, nem beszélve az eddig csak nVidia kártyákban használt ray-tracing technológiáról és a szupergyors renderelési sebességről.

A PS5-re és Series X-re feljavított PS4-es és Xbox One-os játékok fantasztikusan fognak kinézni a next-gen konzolokon, de azt a bizonyos lécet nem árt alacsonyabbra tenni. Az elvárásaink mindig magasak, ha újdonságokról van szó. A gaming ipar rohamos fejlődése ugyanúgy folyamatban van, mint azelőtt, viszont nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy a technológiai előrelépés ezen a téren jóval kisebb lesz a megszokottnál.

Azt tapasztalhatjuk, hogy a hardverek, főleg a processzorok és a grafikus vezérlők piaca stagnál, túlzott fejlődés nem vehető észre, ami legfőképpen annak tudható be, hogy már elértük a technológiai határunkat. A felbontáson kívül – ami már meghaladta bőven a 8K-t – más nem nagyon változott.

A játékipari óriások és a fejlesztői stúdiók ezért lehetséges, grafika helyett másra koncentrálnak – az előfizetői szolgáltatások és a szoftveres megoldások lehetnek erre a legjobb bizonyítékok. Természetesen lesznek még zseniálisan kinéző játékok, mint ahogyan korábban is, viszont a húzóerő inkább a gameplay-ben, a sztoriban és abban lesz, hogy minél több game-et tudjanak eladni a célközönségnek megfizethető áron.

Közben a GTA széria legújabb részéről érkeztek érdekes információk:

https://liner.hu/feny-derult-a-gta-6-megjelenesi-datumara/