Covid-utóhatás: egyre kevesebben keresik fel az Apple boltjait
A boltok forgalma alaposan megcsappant a pandémia miatti korlátozások idején, azonban az újranyitás óta sem jött el az a fellendülés, amire a vállalat számított.
Bár a koronavírus-járvány továbbra sem múlt el, mindössze enyhült valamelyest, a boltok azonban újra kinyitottak, és szeretettel várják az érdeklődőket, ami szintén igaz az Apple fizikai üzleteire is, miközben nem túl jó eredmények érkeztek a forgalmat tekintve.
A cég iránti márkahűség messzi földön híres, mindezt pedig jól bizonyítják az adatok is, mivel csak az Egyesült Államokban 272 üzlettel rendelkeznek, amelyek mindegyike számos Apple-terméket kínál eladásra olyan szolgáltatások mellett, mint a javítás és csere.
Weboldalukon az üzleteket is folyamatosan népszerűsítik, mint ahogyan az ott dolgozók szakértelmét, a DataHerald információ alapján azonban jelentős visszaesést tapasztaltak a pandémia előtti időszakhoz képest.
A covid előtt heti 15-22 ezer ember fordult meg az amerikai Apple-boltokban, majd a járvány kirobbanása után jöttek a lezárási és utazási korlátozások, valamint a home office, mindez pedig a forgalmi adatokon is meglátszott.
2020 januárjában több mint 20 ezer látogató lépte át a bolt küszöbét, valamint töltött el ott legalább 4 percet, amely egyetlen hét alatt 22 ezerre ugrott, majd áprilisban heti ezer alá esett az érdeklődők száma – derül ki a SlashGear beszámolójából.
Ahogy a helyzet javulni kezdett, újra emelkedésnek indult a látogatók száma, azonban 2021 hátralévő részében is csak átlagosan heti 5000 körüli volt, decembert leszámítva, amikor egyetlen alkalommal heti 10 ezer érdeklődőt regisztráltak.
A téli fellendülés a karácsonyi készülődésnek és a személyes átvételeknek is tulajdonítható, ám a rövid fellendülés valóban egyszerinek bizonyult, hiszen januárban újabb visszaesés következett be, júliusban pedig ismét 6000 alá süllyedtek a számok.