Hiába az észak-amerikai visszaesés, így is erős negyedévet produkált a Coca-Cola
A Coca-Cola a vártnál magasabb bevételről számolt be a negyedik negyedévben.
A Coca-Cola ismertette a negyedik negyedéves eredményeit, és a vártnál jóval magasabb bevételről számolt be: úgy tűnik, hogy a mexikói, németországi és más piacok növekedése ellensúlyozta az Egyesült Államokban tapasztalt visszaesést az eladásokban. Az atlantai székhelyű italóriás kedden közölte, hogy bevételei 7 százalékkal 10,8 milliárd dollárra emelkedtek az októbertől decemberig tartó időszakban.
Az óriásvállalat bevételei 10 százalékos növekedést értek el a tavaly bevezetett magasabb árak nyomán, noha a Coca-Cola ezt nem ennek, hanem inkább az egyes piacokon – például Argentína – tapasztalt hiperinflációs körülményeknek tudta be. A vállalat arra számít, hogy az egész éves bevételei idén mérsékeltebb ütemben, 6-7 százalékkal növekednek a tavalyi 12 százalékos növekedéshez képest.
A dobozos Coca-Cola-termékek eladásai 2 százalékkal növekedtek a negyedik negyedévben, az élen a szénsavas üdítőitalokkal, a gyümölcslevekkel és a Coca-Cola Zero Sugarral. Ugyanakkor a sportitalok, a kávé és a tea iránti kereslet egyaránt csökkent. James Quincey elnök-vezérigazgató szerint az áremelkedés egyértelműen rengeteg fogyasztót tántorított el a vásárlástól.
Ugyanakkor a Coke továbbra is erős vásárlóerőt lát más fogyasztók részéről, akik a magasabb árú italokat, például a Fairlife tejet, a Core Power fehérjeturmixokat és a Simply gyümölcsleveket fogyasztják. A vállalat nettó nyeresége 3 százalékkal 1,9 milliárd dollárra, részvényenként 46 centre csökkent.