Annak ellenére, hogy a Coca-Cola árat emelt, növekedett a kereslet
Úgy tűnik, hiába drágulnak a Coca-Cola termékei, a fogyasztókat ez sem tartja vissza, sőt: a vállalat legfrissebb gyorsjelentése alapján még növekedett is a kereslet.
A CNBC jelentése szerint a Coca-Cola közzétette gyorsjelentését a hétfői piacnyitás előtt, mely kifejezetten meglepő adatokat tartalmaz, sőt, még az elemzőket is meglepte: a jelentés szerint a Coca-Cola annak ellenére is képes volt keresletnövekedést generálni, hogy emelte termékeinek árait.
A jelentés szerint a januártól márciusig tartó negyedévben a vállalat 10,98 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az elemzőket is meglepte az eredmény, ugyanis ennél kisebb mértékű növekedésre számítottak, s 10,8 milliárd dollárra becsülték a bevételt.
Az is kiderült, hogy organikusan, tehát az akvizíciók és kiszervezések nélkül 12 százalékkal nőtt volna a Coca-Cola bevétele, mely leginkább az áremelésnek tudható be. Hiába azonban az áremelés, még ez sem akadályozta meg a fogyasztókat abban, hogy globális szinten még többet vásároljanak a Coca-Cola termékeiből.
Miközben globális szinten mintegy 3 százalékkal növekedett az értékesítési volumen, az észak-amerikai régióban megtorpant, az EMEA-régióban 3 százalékot zuhant, szemben Latin-Amerikával és Ázsiával, ahol jelentősen emelkedett. A kávéüzletág 9 százalékkal nőtt, a vízüzletág 5 százalékkal, ám ettől kissé elmaradt az üdítőitalok értékesítési volumene, a maga 3 százalékával.
Kissé meglepő lehet, de a népszerű Powerade értékesítése csökkent. A vállalat közlése szerint a pozitív folyamatokat beárnyékolta az oroszországi üzletág felfüggesztése, ám eredményszinten masszív növekedésről számoltak be: az előző évi 2,78 milliárd dollárról 3,11 milliárd dollárra duzzadt a Coca-Cola nettó eredménye. A meglepően jó eredményeket bemutató gyorsjelentést követően a Coca-Cola részvényeinek árfolyama 1,7 százalékos pluszban állt a nyitás előtti kereskedésben.