Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Nemzetközi kezekbe kerül a Foxpost

A tranzakció még 2024-ben zárulhat az összes feltétel teljesülése után.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Nemzetközi tulajdonoshoz kerül a magyar Foxpost: a hírek szerint a csomagautomata-vállalatot az eddigi tulajdonosok, a Wallis Csoport és a Trueway (korábbi nevén Finext) a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorciumnak adták el. A konzorciumban a CVC Capital Partners és az EMMA Capital Group társult, a tranzakció még 2024-ben zárulhat az összes feltétel teljesülése (például a versenyhatósági engedély megszerzése) után – derül ki a Foxpost közleményéből.

A Telex megjegyzi, a magyar startup a hazai csomagautomata-piac első szolgáltatójaként 2014-ben kezdte meg a munkát 62 beltéri automatával. A Foxpost ma több mint 1200 automatával rendelkezik az országban, 2023-ban közel tízmillió csomagot kézbesített, több ezer e-kereskedelmi partnerrel rendelkezik. Emellett tény, hogy a cég az elmúlt években dinamikusan növekedett, 2019 és 2023 között megnyolcszorozta árbevételét, tavaly 8 milliárd forint feletti árbevétellel zárták az évet. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

Tavaly először érdemi profitot is termeltek, a 2022-es 1,3 milliárd forintos veszteséget 300 millió forintos nyereségbe fordították át. A cég saját tőkéje tavaly 3,6 milliárd, az EBITDA-ja (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye) 1,5 milliárd forint volt. A vételárat a felek nem közölték – teszik hozzá a cikkben. Korábban arról is beszámoltunk, hogy a Vinted áprilisi, rövid ideig tartó ingyenes szállítási akciója extrém terhelést okozott a FoxPost csomagküldő rendszerében.

Ez pedig az ügyfelek számára is érezhető problémákat eredményezett. Például többen is arra panaszkodtak, hogy napokon át nem tudtak csomagot feladni, vagy csak nehézségek árán találtak üres helyet az automatákban, a webes felület pedig gyakran téves információkat adott az automaták foglaltságáról, ami további fennakadásokat okozott a felhasználóknak. A cég válaszában elismerte a problémát, valamint tudatta azt is, hogyan igyekeznek tenni a felmerült nehézségek ellen.