Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Ezért éri meg a cégeknek már ősszel reklámozni a karácsonyi kínálatot

A szakember szerint az óvatosság fogja jellemezni az idei ünnepeket, mégsem gondolná, hogy az emberek sokkal kevesebbet fognak költeni a népszerűsítésre, vagy az ajándékokra.

...svg content...Fotó: Unsplash
Európa
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Mostanra már megszokottá vált, hogy a halloweeni dekorációk és nyalánkságok mellett a karácsonyi manók, rénszarvasok és angyalkák is megjelennek évről érvre, mintha a két ünnep szinte kéz a kézben járna, pedig jó néhány hét választja el őket egymástól a naptárban.

Ennek kapcsán B. Szabó Zsolt marketingszakember is elmondott néhány dolgot, aki úgy véli, több oka is van annak, hogy a romániai üzletek már idő előtt elkezdik az ünnepekre való készülődést. Soron kívül Orbán Viktor meghívja Izrael miniszterelnökét, aki ellen elfogatóparancsot adtak ki

„Az egyik az őrült marketingzaj, amiből mindenki ki szeretné dugni picit a fejét. Ha egy cég nem elég kreatív ahhoz, hogy láthatóvá váljon, akkor elkezdi a karácsonyi ajánlatait már augusztusban kommunikálni” – magyarázta.

Bár sokan idegesítőnek találják ezt a módszert, mégis hatékony, ugyanis a vásárlók emiatt azt érzik, hogy időben gondoskodni tudnak a karácsonyi ajándékokról, és az illető cég partner ebben – számolt be a Maszol.

A vásárlók az ünnepet várják, a vállalatok az üzletet

A másik oka ennek, hogy a cégek általában igyekeznek mielőbb beszerezni a karácsonyi kínálatot, s ezt jelezni is szeretnék, hogy bizony van miből válogatni. Ennek kapcsán a vásárlók az ünnepet várják, a vállalatok pedig az üzletet, s bár mindkét fél bosszantja a másikat, mégis szükségük van egymásra.

„Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a karácsony az egyetlen kollektív ünnepünk, amikor kötelező ajándékot vásárolni. Ebből mindenki szeretne kiszakítani magának egy kicsit, és ez természetes” – tette hozzá.

A szakember szerint azért találjuk ennyire idegesítőnek a karácsonyi kampányokat, mert mifelénk még mindig a mennyiség, és nem a minőség dominál a cégek kommunikációjában, amelyek kreatív eszközök helyett „izommal” mennek neki az egésznek.

Azonban a legtöbb esetben, a nagy számok törvényének köszönhetően még így is megéri nekik, mert a célközönség ehhez van hozzászokva. Az idei évre vonatkozóan pedig arra számít, hogy a kialakuló energiaválság és gazdasági helyzet is éreztetni fogja a hatását valamekkora mértékben.

„Bár az óvatosság fogja jellemezni az idei karácsonyt, nem fognak jelentősen kevesebbet költeni az emberek sem a népszerűsítésre, sem a vásárlásra” – fejtette ki.