Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,37 Ft
Euró
401,49 Ft
Font
479,63 Ft
Bitcoin
61,974 $

Reagált a Budapest Airport a 40 órás késéssel útnak indult járat ügyében

Mint írják, a Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás miatt nem tudott elindulni az eredetileg tervezett időpontban.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Ahogy arról már beszámoltunk, 40 órás késéssel, vasárnap reggel 7 óra 10 perckor szállt fel egy főként nyaralókat szállító gép Budapestről Antalyába. A Tailwind légitársaság járatának eredetileg pénteken délután 16:40-kor kellett volna elindulnia, ám egy utas szerint a gép meghibásodott. A jobb hajtóművet a Lufthansa Technics kezdte szerelni, de este tízig sem sikerült megjavítani a gépet. Ezt követően az utasok visszakapták a csomagjaikat és azzal küldték őket haza, hogy másnap reggel 9-re legyenek újra a reptéren a 11:40-kor induló géphez. Ám a gép szombaton sem szállt fel, este 18-kor egy kisbusz egy üllői úti hotelbe szállította az utasokat.

Voltak, akik megunták a várakozást és inkább hazamentek, mások viszont vártak tovább, így a fedélzeten 60 utassal indult útnak a gép vasárnap reggel. Az ügy kapcsán nemrégiben a Budapest Airport is megszólalt, amely a következő tájékoztatást adta a Budapest-Antalya járattal kapcsolatban: „A Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás miatt nem tudott elindulni az eredetileg tervezett időpontban, pénteken 16:40-kor. Amint a földi kiszolgáló vállalat megkapta a járattal kapcsolatos aktuális információkat a légitársaságtól, azonnal tájékoztatta a terminálon várakozó utasokat a Budapest Airport kollégáinak segítségével”. Soron kívül Fotókon Magyar Péter tüntetése Óbudáról, a közmédia épülete előtt

„A légitársaság döntése értelmében az utasok pénteken este ételutalványt kaptak, és a földi kiszolgáló vállalat odakísérte őket ahhoz a vendéglátó egységhez, ahol ezt az utalványt be tudták váltani. Közben a légitársaság közölte, hogy a gép továbbra is javítás alatt áll, és a járat várhatóan szombaton tud elindulni. Az utasok visszakapták a poggyászukat, mire azonban a légitársaság döntése megszületett arról, hogy az utasoknak szállást biztosít éjszakára, az utasok nagy része már elhagyta a terminálépületet. Mivel úgy tűnt, hogy a járat a hajtómű megjavítását követően a szombati napon el tud indulni, a légitársaságtól kapott információknak megfelelően az utasok szombaton reggel ismét kijöttek a repülőtérre és bejelentkeztek a járatra” – derül ki a tájékoztatásból.

„A délután folyamán azonban ismét többször eltolták a járat indulását, mert a gép javítása nem készült el. A földi kiszolgáló vállalat folyamatos jelenlétet biztosított, amint megkapták a légitársaságtól az információt és a jóváhagyást az ételutalványra, azonnal értesítette a terminálon várakozó utasokat és kiosztották a vouchereket. A gép végül szombat este sem tudott elindulni, ezért a légitársaság szombat éjszaka is szállodában szállásolta el az utasokat. A Budapest Airport szintén folyamatos jelenlétet biztosított, többször is vizet osztott az utasoknak, segítve a földi kiszolgálók munkáját. A terminálinformációs kollégák személyesen tájékoztatták az utasokat, hogy a beszállítókaputól kb. 30 méterre található, napokban kialakított segítő zónában is tudnak várakozni, ha erre igényt tartanak” – részletezik.

„A Budapest Airport elérhetővé tette a baba-mama és családi szobát, valamint felkészült arra, hogy szükség esetén az utasokat az éjszaka folyamán fekhelyekkel ellássa. Erre azonban végül nem került sor, mert az utasokat a légitársaság szállodába vitte. A járat végül vasárnap reggel helyi idő szerint 07:06-kor indult el Antalyába, az eredeti 155 fő helyett 65 fővel a fedélzeten. A Budapest Airport a légitársaság képviseletétől kapott információk alapján úgy tudja, hogy rendkívül rugalmasan kezelték, illetve kezelik az átfoglalásokat, az utazás időtartamának módosítását és az útvisszatérítést is” – áll a Budapest Airport tájékoztatásában.