Black Friday: már az első órában nagy összegeket költöttek a vevők az eMAG-nál
Reggel hét és nyolc óra között mintegy 85 ezer rendelést adtak le a vásárlók, ráadásul több mint 2,2 milliárd forint értékben.
Az eMAG idei Black Friday akciója november 18-án reggel hét óra után pár perccel vette kezdetét, amelynek során a cég 420 ezer saját forgalmazású, valamint a Marketplace kereskedőpartnerek több mint egymillió akciós terméke vált elérhetővé.
Az ajánlatok között több százezer termék adatlapján jelent meg „az év legjobb ára” jelölés, amely nemcsak az elmúlt 30 naphoz, hanem az év első napjához képest legalacsonyabb árat kínálja az érdeklődőknek.
Már az indulás előtt több tízezer látogató várta a startot, az első órában pedig közel 3 ezer új ügyfél regisztrált az oldalon, s ez a hatalmas érdeklődés még inkább alátámasztja az eMAG alaptézisét, miszerint valós kedvezményeket kínáló Black Fridayt csak évente egyetlen napon lehet tartani – írta a Napi.hu.
Az első óra viszont az árbevételt tekintve sem volt elhanyagolható, hiszen a vásárlók közel 85 ezer rendelést adtak le több mint 2,2 milliárd forint értékben. Ez azt jelenti, hogy egy ügyfél átlagosan 2,8 darab terméket vásárolt a kezdés órájában, az átlagos kosárértéke pedig több mint bruttó 74 ezer forint volt.
Reggel 8 óráig a Nógrád megyében élő ügyfelek körében volt a legmagasabb az egy főre eső átlagos fekete pénteki költés (közel 87 ezer Ft), második helyre pedig a tavalyi első helyezett Győr-Moson-Sopron megye került (86 500 Ft), míg Szabolcs-Szatmár-Bereg megye lett a harmadik (közel 81 ezer Ft).
Bővebb termékkínálat az árérzékenyebbé vált vásárlóknak
Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy az idei fekete péntek megszervezésekor igyekeztek jelentősen növelni a termékkínálatot, hogy alkalmazkodjanak az árérzékenyebbé vált vásárlók igényeihez.
A statisztikák alapján az is kiderült, hogy a Black Fridayre érkező látogatók döntő többsége mobil eszközről böngészte az ajánlatokat, a kártyás fizetések aránya pedig a tavalyinál magasabb, közel 41% volt, s ahol elérhető volt a lehetőség, ott a vásárlók 68%-a az easybox-csomagautomatás átvételt kérte.
Az első óra sztárjai közül pedig a baba-termékek és játékok, a laptopok és IT termékek, a szépségápolási készülékek, a televíziók és szórakoztató elektronikai termékek, valamint a háztartási eszközök és tisztítószerek kerültek be a top 5-be.