Hamarosan visszaállhat a normális élet a budapesti bevásárlóutcákban
Úgy tűnik, már éledeznek a budapesti bevásárlóutcák, egyre több helyen ugyanis csökken a kiadó-eladó üzletek száma.
A Bevásárlóutca Menedzsment (BUM) május eleji közvélemény-kutatásából kiderült, hogy az üzletek nagyjából kétharmada meg tudta tartani az előírásokkal együtt is a klienseit, ám 85 százalékuk arra panaszkodott, nincs elegendő vendég – olvasható az Infostart riportjában.
Király Gabriella, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott BUM menedzsere elmondta,
A BUM szeretne segítséget nyújtani a bajba jutott éttermeknek, galériáknak és üzleteknek, céljuk pedig az, hogy a Budapest tematikus utcáiban lévő vállalkozásokat összefogja és népszerűsítse szolgáltatásaikat.
A Bevásárlóutca Menedzsment (BUM) Budapest 11 utcáját, városrészét fogja össze, ide tartozik az Art&Antique Street (Falk Miksa utca), a Bartók Béla Boulevard (Bartók Béla út), a Fashion Street (Deák Ferenc utca), a Haris bazár (Haris köz), a Király utca, a KultUnio (VI. és VII. kerület multikulturális negyede), a Liszt Ferenc tér, a Mikszáth tér és környéke, a Piacok, a Pozsonyi Piknik (Pozsonyi út) és a Ráday Soho (Ráday utca).
„Ahol a külföldi turisták adták a forgalom jelentős részét, ott egyelőre kevesebben nyitottak ki, mert csak a veszteséget növelnék. Illetve aki ki is nyitott, az részben a munkaerőhiány, részben a fogyasztó vendégek hiánya miatt nem minden nap tesz így, csak a számára forgalmasabb napokon. Ahol korábban is a belföldiek, pontosabban a helyi lakosok adták a vendégek túlnyomó részét, ott nem panaszkodnak, de új trend, hogy többen továbbra is házhoz kérik vagy elvitelre az ételt” – tette hozzá Király Gabriella.
Az üzletek tulajdonosainak egyöntetű véleménye szerint a legnagyobb segítséget az jelentené, ha meghosszabbítanák a június 30-án lejáró bérleti díj kedvezményét vagy a moratóriumot, és ha a bértámogatásokat fent lehetne tartani legalább őszig.