Egy friss felmérés eredményei alapján már vonzó a pedagógusi pálya.
Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola által végzett, nem reprezentatív kutatás alapján a bérrendezés pozitív hatással volt a pedagóguspálya vonzerejére. A több mint 100 résztvevő megkérdezésével készült felmérés kimutatta, hogy míg a szaktanárképzés kihívásokkal küzd, az óvodapedagógusi és tanítói pálya továbbra is rendkívül népszerű.
A válaszadók többsége – főként a leendő óvodapedagógusok és tanítók – úgy nyilatkozott, hogy a saját szakterületén képzeli el a jövőjét. Tízből nyolc hallgató tervezi, hogy pedagógusként helyezkedik el diplomája megszerzése után, míg 10-10 százalékuk inkább egyházi, magán- vagy alapítványi intézményben látja jövőbeli munkahelyét.
Gloviczki Zoltán, a főiskola rektora elmondta, az elmúlt másfél évtizedben két alkalommal történt jelentős bérrendezés, amit követően ugrásszerűen megnőtt a pedagógusképzésre jelentkezők száma.
Ugyanakkor a szaktanárképzés népszerűsége visszafogottabb, amit a jelentkezők alacsonyabb száma, a magasabb lemorzsolódási arány és az elhelyezkedési nehézségek is mutatnak. Ezzel szemben az óvodapedagógus, tanító és csecsemő- és kisgyermeknevelő szakok hosszú évek óta stabilan keresettek.
NE HAGYD KI
Noha a pedagóguspálya társadalmi presztízse és elfogadottsága a válaszadók szerint alacsony, az óvodapedagógusok és tanítók megbecsültsége kiemelkedőbb. Az elmúlt évben országosan több mint 30 százalékkal nőtt a tanítói szakot első helyen megjelölő jelentkezők száma, s az óvodapedagógus képzésre is jóval többen adták be jelentkezésüket, mint korábban.
A váci és budapesti campusszal rendelkező Apor Vilmos Katolikus Főiskolán szintén rekordot döntött a jelentkezők száma, amit Gloviczki az InfoRádiónak adott interjújában is megerősített: a felmérésből kiderült, a hallgatók egy része stabil munkahelyként tekint az óvodákra és iskolákra: 17 százalékuk biztos abban, hogy mindig talál majd állást ezen a területen, míg 26 százalékukat inspirálták azok a kiváló tanárok, akikkel diákként találkoztak.