Már nem annyira felhőtlen a Barcelona és a Nike kapcsolata
A márka bevételei szempontjából a Barca a legfontosabb partnere, a két fél közötti kapcsolat azonban már jó ideje nem túl fényes.
A Barca a legfontosabb partnere a márka bevételei szempontjából, a Nike számára pedig valószínűleg az egyik legtöbbet értékesítő klub. A két fél közötti kapcsolat azonban már jó ideje nem a legjobb, és nem csak a néhány hónappal ezelőtti gyártási problémák vagy egyes dizájnokat ért kritikák miatt.
Távozása előtt Josep Maria Bartomeu vezetősége nemcsak a Szuperliga gépezetét aktiválta, hanem jogi offenzívát is indított beszállítója ellen: három per van folyamatban, összesen közel 50 millió euró értékben, a be nem jelentett replikák eladása miatti nemfizetések, a klub által indokolatlannak tartott büntetések és egy esetleges erőfölénnyel való visszaélés ügye között – írja a sport.es.
Ebben az ügyben Joan Laporta vezetősége úgy döntött, hogy a fékre lép, és békés megegyezésre törekszik minden fronton. Nem lenne értelme lemondani egy ilyen fontos kártérítésről, ha a probléma ennyire nyilvánvaló, de érthető, hogy a jogi harc nem a legjobb módja annak, hogy megtartsa vagy javítsa az egyik fő szponzorával való kapcsolatát.