Havonta 66 ezer forintot költenek a fiatalok bankkártyával
A 19-29 éves korosztály majdnem fele havi szinten 21-100 ezer forint közötti összeget költ a kártyájával, míg 6 százalékuk 200 ezer forintot meghaladó költéssel zár egy-egy hónapot.
Szeretnek bankkártyával vásárolni a fiatalok. Átlagosan havonta 66 ezer forintot költenek így az üzletekben, a különböző boltokban és szolgáltatók egységeiben a K&H reprezentatív felmérése szerint.
A részletes adatokból az látszik, hogy a 19-29 évesek egy-egy hónapban átlagosan 16 alkalommal vásárolnak a kártyájukkal. A megkérdezettek ötöde 10 ezer forint alatt, 15 százalékuk 11-20 ezer forint között költ.
A legtöbben – a válaszadók 29 százaléka – 21-50 ezer forintos havi kártyás költésről számoltak be. Megint 20 százalékos az 51-100 ezer forintos „ligába” tartozók aránya, 6 százalékuk pedig 200 ezer forint feletti összeget mondott.
A felmérés adatai szerint alkalmanként átlagosan 4 ezer forintért vásároltak a fiatalok a bankkártyájukkal. Ez fele annyi, mint az idei második negyedévben mért, teljes magyarországi piacot lefedő adat: átlagosan az egy bankkártyás belföldi vásárlás során 8048 forintot költünk. „A különbség érthető: a fiatalok többségének, – köztük a diákoknak – alacsonyabbak a bevételei” – mondta Árva András, a lakossági szegmens marketing vezetője.
A felmérés szerint 25 százalékuk egy-egy vásárlás során 5 ezer forintnál kevesebbet költ bankkártyával, 21 százalékuknál ugyanez az összeg 5-10 ezer forint. A válaszadók majdnem ötöde azt mondta, nem tud jellemző összeget mondani, nagyon változó, mikor mennyi költ a kártyájával.
Árva András hozzáfűzte: “A bankkártyás megoldás eleve kényelmes, de a digitalizált bankkártyák, az okostelefonos és okoseszközös fizetési megoldások térnyerése további lendületet adhat a kártyás költéseknek nemcsak a fiataloknál, hanem a többi korosztályban is.”
A bővülésre az elmúlt időszak tendenciái alapján jó esély van: a K&H adatai szerint 2020 első 9 hónapjában a készpénzmentes fizetések száma – a járvány miatti különleges bővülésének köszönhetően – közel 3,4 millió tranzakció volt, az idén pedig ugyanebben az időszakban már 8,7 millió. Vagyis egy év alatt 158 százalékkal nőtt az okoseszközös vásárlások száma.