Túl sok a baleset, drasztikus sebességhatár-csökkentést terveznek Budapesten
A Hungária körúton belül 50, a Nagykörúton és azon belül 40, illetve a mellékutcákban legfeljebb 30 km/órában maximalizálnák a megengedett legnagyobb sebességet.
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke nemrégiben arról nyilatkozott, miszerint az önkormányzat 2030-ig szeretné megfelezni, 2050-ig pedig nullára csökkenteni a halálos közúti balesetek számát Budapesten.
Ennek érdekében gyakoribbak lesznek a sebességmérések, illetve jelentősen csökkentik a sebességhatárokat is. A tervek szerint
- a Hungária körúton belül 50,
- a Nagykörúton és azon belül 40,
- illetve a mellékutcákban legfeljebb 30 km/órában maximalizálnák a megengedett legnagyobb sebességet.
Balogh Samu szerint fontos, hogy ezek mellé ellenőrzés is párosuljon, majd hozzátette, ha egy gyalogosgázolás 30 km/órás sebességgel történik, akkor 10 esetből 9-szer túléli az áldozat, ha viszont 60-70-nel, akkor fordított az arány, legfeljebb 20% a túlélési esély – írta az Infostart.
Ezt követően arra utalt, miszerint az önkormányzat folytatni kívánja a zebrafelújítási programját is, amelynek keretében az elmúlt 3 évben a Budapesten található 5240 gyalogátkelőhely mintegy fele már megújult.