Így mutatkozik meg Azahriah sikere a mögötte álló cég pénzügyeiben
A Supermanagementnél a 2024-es eredmény lesz érdekes pénzügyi szempontból, hiszen azokban az adatokban még jobban látszódni fog Azahriah népszerűsége és a Puskás-beli tripla koncertje is.
Az egyebek mellett Azahriah, Desh, Dzsúdló vagy a Wellhello menedzselésével foglalkozó cég, a Supermanagement 2023-ban nagy mértékben növelte árbevételét. A cég a pénzügyi beszámolója alapján a tavalyi évben 814 millió forintos bevétellel zárt az előző évi 479 millió forinthoz képest. A Supermanagement 93 millió forintos nyereségét osztalékként fizette ki. A Telex szerint fontos hozzátenni, hogy a Supermanagementnél a 2024-es eredmény lesz érdekes pénzügyi szempontból, hiszen azokban az adatokban még jobban látszódni fog Azahriah töretlen népszerűsége és persze az idei évét meghatározó tripla stadionkoncertje is.
Mint ismert, a háromestés fellépésre összesen több mint 130 ezer jegyet értékesítettek, a különféle látványelemek mellett pedig a színpad is különleges volt, olyannyira, hogy egyes részei Magyarországon nem beszerezhetők, míg az ára minimum 250 millió forintra tehető. Egyúttal arra is fény derült, hogy a koncertek összköltsége az egymilliárd forintot is meghaladja. Míg a hazai zeneipar másik fontos szereplője, a kiadással és menedzsmenttel is foglalkozó Gold Record, a többek között a ByeAlex és a Sleppet, Caramelt, a The Bieberst, a Margaret Islandet vagy Manuelt képviselő cég bevétele több mint 1 milliárd forinttal nőtt.
A Gold Record árbevétele 2023-ban 2,3 milliárd forint volt, a kiadó nyeresége viszont a cégköltségek megnövekedése miatt 85 millió forintnál állt meg – részletezik. A magyar előadók kiadásában, menedzselésében, fellépések szervezésében szintén meghatározó Magneoton (többek között Curtis vagy Sisi lemezeit is a cég adja ki) 7 százalékkal növelte a bevételeit, a 1,5 milliárd forintos bevétel mellett a kiadó 195 millió forintos adózott eredményt könyvelhetett el. Illetve ami a koncertipart illeti, a legnagyobb piaci szereplő, a térségben a legismertebb nemzetközi előadók koncertjei mögött álló Live Nation (például a Coldplay és Lenny Kravitz budapesti fellépése mögött is a cég áll) közép-európai leányvállalata megduplázta a bevételeit.
2023-ben a korábbi 6 milliárdról 11,6 milliárd forintra nőtt a cég bevétele, a Live Nation CEE így 1,7 milliárd forintos nyereséggel zárta a tavalyi évet. A digitális zeneterjesztési piacon itthon fontos szereplőnek számító WMMD is az előzőnél jobb évet zárt 2023-ban, a céghez a bevétel 36 százalékos növekedésének köszönhetően 1,7 milliárd forint folyt be – derül ki a cikkből. A WMMD a 124 millió forintos nyereségét eredménytartalékba helyezte, de a cég tulajdonosai 100 millió forintnyi osztalék kifizetéséről döntöttek. A WMMD itthoni piaci riválisa, a Believe Music a francia anyacégbe könyveli el üzleti eredményeit, így a digitális zeneterjesztő hazai pénzügyi adatairól nincs információja a lapnak.