Ausztráliában a Facebook és a Google köteles lesz fizetni a tartalomgyártóknak
Annak ellenére, hogy a közösségi médiában domináns nagyvállalatok óriási bevételekre tesznek szert online reklámokból, a tartalmakat többnyire kisebb weboldalak készítik.
Az ausztrál kormány egy új rendeletet indítványozott, amelynek a célja a techcégek és a helyi médiavállalatok közti igazságos pénzelosztás. A legfrissebb információk szerint ez minden hírgyártóra vonatkozik majd és az alapján kapnak részesedést, hogy milyen megosztási, illetve megtekintési mutatókkal rendelkeznek.
Az illetékes hatóságok elmondták, hogy minden éven 100 elköltött dollárból 71-et a Facebook és a Google kap meg, a többi weboldalnak a maradék 29 dolláron kell osztozniuk, összesítve pedig a reklámok bevételének több mint 80%-a a két techóriás pénztárcájában landolt.
Az ausztrál kormány figyelmeztette a két amerikai nagyvállalatot, hogy az új rendelet mostantól kötelező lesz, aki pedig megsérti, komoly szankciókkal számolhat.
Korábban már folytak egyeztetések az ő részükről is, azonban többnyire zátonyra futottak a tárgyalások. Ennek ellenére az ausztrálok nem hátráltak meg és a monopolhelyzet elkerülése miatt júliustól kezdődően érvénybe fogják léptetni a szabályozásokat.
A Facebook vitatja a rendelet jogosságát, szerintük az ausztrál kormány a korábban novemberre kitűzött tárgyalási határidő előtt már dönthetett, így szerintük nem sok választásuk maradt a helyzettel kapcsolatban.
Több vállalkozás egyszerűen nem várhat tovább, muszáj volt lépnie a kormánynak. A helyi újságok a csőd szélére kerültek, a médiacégek bevételei pedig mélyponton vannak. Miközben az egész világon eluralkodott a gazdasági válság, az országok figyelhetik majd az ausztráliai fejleményeket és ha sikeresek lesznek, bevezethetik majd a hasonló szigorításokat máshol is.
Az Apple közben tovább jótékonykodik: