7500 munkahely szűnhet meg az Audinál
Az Audi bejelentette, hogy a következő öt évben jelentős létszámcsökkentést hajt végre németországi telephelyein, amely elsősorban az adminisztratív és fejlesztési területeket érinti majd.
A német autógyártó óriás az anyavállalat Volkswagen nyomdokain haladva készül a nagyszabású átszervezésre, amelynek keretében 2029-ig akár 7500 munkahely is megszűnhet. Az ingolstadti székhelyű vállalat hétfői közleményében részletezte a tervezett változtatásokat, amelyek a vállalat versenyképességének megőrzését szolgálják.
Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója kiemelte, hogy a munkavállalói képviselettel közösen sikerült egy fenntartható megállapodást kidolgozniuk a vállalat jövőjét illetően. A cégvezető szerint az Audinak gyorsabbá, rugalmasabbá és hatékonyabbá kell válnia, ami elkerülhetetlenné teszi a személyzeti változtatásokat.
Az átszervezés részeként a kollektív szerződés hatálya alá tartozó munkavállalók esetében módosulnak a bér feletti és változó kifizetések, továbbá a menedzsment és az igazgatóság is jelentős mértékben hozzájárul a megtakarításokhoz. A tervek szerint középtávon évi egymilliárd eurót meghaladó megtakarítást érhet el a vállalat.
Jörg Schlagbauer, az üzemi tanács elnöke elmondta: „Sikerült elhárítanunk a vállalat számos, munkavállalókat érintő követelését, de kompromisszumokat is kellett kötnünk, hogy biztosítsuk a pénzügyi rugalmasságot a további beruházásokhoz. A tárgyalások ugyan kemények voltak, de mindvégig tényszerű és megoldásorientált légkörben zajlottak.
NE HAGYD KI
A német telephelyek jövője
A vállalat 250 millió eurós jövőalapot hoz létre az ingolstadti és neckarsulmi telephelyek új technológiáinak és továbbképzéseinek támogatására. Cserébe az Audi 2033 végéig meghosszabbította a munkahely-biztonsági garanciát, és további modelleket ígért a német gyáraknak.
Az átszervezés hátterében többek között az elektromos autók iránti kereslet gyengülése és az alkatrészhiány áll. A vállalat brüsszeli üzemének bezárása további milliárdos költségeket jelent. A VW márkacsoport, amely az Audit, a Lamborghinit, a Ducatit és a Bentleyt foglalja magában, 2024-ben közel nyolc százalékos forgalomcsökkenést könyvelt el 64,5 milliárd eurós értékben, míg a nyereség több mint egyharmaddal, 3,9 milliárd euróra zuhant.