Átalakítják a budapesti közbringarendszert
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-nek szombaton eljuttatott közleményében fogalmazott úgy, hogy tavasszal a jelenleginél modernebb, a változó felhasználói igényekhez igazodó Mol Bubit vehetnek birtokukba a fővárosi közbringarendszer használói
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-nek szombaton eljuttatott közleményében fogalmazott úgy, hogy tavasszal a jelenleginél modernebb, a változó felhasználói igényekhez igazodó Mol Bubit vehetnek birtokukba a fővárosi közbringarendszer használói – írja a Népszava.
A közlemény értelmében a jelenlegi hatályos üzemeltetői szerződés november 29-én jár le, amelyet a BKK nem hosszabbított meg az átmeneti időszakra, ebből kifolyólag a szolgáltatás ideiglenesen, a tavaszi hónapokig nem vehető igénybe.
Azt is kiemelték a közleményben, hogy a leállás amúgy is elengedhetetlen lett volna a rendszer átalakításához, amire mind közül a téli időszak a legideálisabb, ugyanis ilyenkor mintegy 90 százalékot csökkent a kerékpárok kihasználtsága.
A felújítás kereteiben körülbelül 1200 új, a jelenleginél könnyebb bicikli érkezik a fővárosba, és 400 további kerékpárral tovább bővíthető bármikor a közbringák állománya. Ennek igénybevételéhez pedig egy rugalmas tarifarendszert vezetnének be, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők kedvezményt kapnának.
Ezen felül új informatikai hátteret építenek ki az üzemeltetéshez, például egy új, felhasználóbarát applikációt fejlesztenek, amellyel egyszerűen és gyorsan igénybe lehet venni a bicikliket. A dokkolók szempontjából is lesz változás, ugyan a jelenlegi 158 megmarad, de tesztelgetnek majd free-floating megoldásokat is.
Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója viszont nem elégedett a fejlesztésekkel, szerinte ezzel szembemennek az európai trenddel, és a Bubi által lefedett területen 5 éven keresztül nem fog így érdemben bővülni.