Akkora az áruhiány a briteknél, hogy kartonból kivágott zöldségeket tesznek a polcokra
A közvélemény pedig borzasztóan jól szórakozik a kamuzöldségek láttán.
A szupermarketek kartonpapírból kivágott gyümölcsökkel, zöldségekkel és egyéb élelmiszerekkel töltik ki a polcokon tátongó üres helyeket, mivel az ellátási problémák és a kisebb termékkínálat felé való elmozdulás miatt sok üzlet tulajdonképpen túl nagy lett.
A Tesco spárga, sárgarépa, narancs és szőlő képeit kezdte el használni a friss termékek soraiban, ami a közösségi médiában elég masszív reakciókat váltott ki.
Egy másik gúnyolódott egy túlméretezett képen, amelyen a zöldség halomba rakva látható:
A vásárlók Fakenhamben hamis sárgarépát, Londonban karton spárgát, Milton Keynesben narancs és szőlő képét, Cambridge-ben pedig 2D-s mosófolyadékos flakonokat láttak, de a Sainsbury’s is használta csomagolások vázlatrajzait a polcok feltöltésére.
A taktikára azért került sor, mert a kamionsofőrök, valamint a szedők és csomagolók hiánya a gazdaságokban és az élelmiszer-feldolgozó üzemekben egyes termékek alacsony elérhetőségéhez vezet a szupermarketekben. A kikötőkben tapasztalható problémák, ahol az árukezelőknek nehéz megbirkózniuk az ünnepi szezonban megnövekedett szállítmányokkal, szintén hiányt okoznak – írja a Guardian.
Bryan Roberts, a Shopfloor Insights kiskereskedelmi elemzője elmondta, hogy csak az elmúlt évben kezdett találkozni a friss termékek kartonból kivágott képmásaival, de elmondta, hogy hasonló taktikák már jó ideje működnek máshol is a szupermarketekben.