Az Apple kizárja a metaverzumot az AR-headsetből
Az Apple és a Meta teljesen különböző módon közelíti meg a virtuális világokat, így az Apple elvetette a metaverzum ötletét a headsetjeik számára.
Mark Gurman, a Bloomberg szakújságírója legújabb hírleveléből kiderült, az Apple elvetette a metaverzum (egy teljesen virtuális világ) ötletét a régóta pletykált vegyes valóság headsetje kapcsán, helyette a hangsúly a rövid ideig tartó kommunikációra, tartalomnézegetésre és a videójátékokra helyeződne.
Korábbi pletykák és híresztelések alapján a headset már idén debütálhat, 8K felbontással, több mint egy tucat követőszenzorral rendelkezne, és főként a fejleszőket céloznák meg vele, az árát pedig 3000 dollárban állapíthatják meg.
Az ismert elemző, Ming-Chi Kuo szerint azonban a headset „csak” 4K kijelzőt és hat-nyolc kamerát használna, ami egy megfizethetőbb eszközre utal, bár a pontos specifikációt és a célközönséget egyelőre még nem határozták meg.
Ha az állítás igaz, akkor az Apple megközelítése a kiterjesztett valósághoz nagyon eltérne a rivális Meta szemléletétől. Míg a Meta az AR- és VR-stratégiáját a metaverzum felé tolta el, addig az Apple a jelek szerint elszántan el akarja kerülni azt.
Az Apple stratégiája kifizetődhet, ha sikerül meghiúsítania a Meta terveit azzal, hogy lehúzza a virtuális világok iránti általános érdeklődést. Viszont, ha a metaverzum sikeressé válik, az Apple lesz az, aki lemarad ebben a feltörekvő virtuális ágazatban.