Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Forrongnak az iPhone-felhasználók az Apple új F1-es filmes értesítése miatt

Forrongnak az iPhone-felhasználók az Apple új F1-es filmes értesítése miatt

Forrongnak az iPhone-felhasználók az Apple új F1-es filmes értesítése miatt
YouTube/ Apple TV

Újra fellángolt a vita az Apple és a felhasználói között, miután az iPhone készülékek egy része váratlanul promóciós értesítést kapott az Apple Wallet alkalmazáson keresztül.

Az üzenet egy látszólag ártatlan kedvezményről szólt. Azok, akik a Brad Pitt főszereplésével készült, hamarosan mozikba kerülő Forma-1-es filmre vásárolnak két jegyet a Fandango felületén keresztül, 10 dolláros kedvezményben részesülnek. Ugyanakkor a reakciók alapján ez az akció komoly felháborodást váltott ki, és sok felhasználó szerint az Apple átlépett egy határt.

A cikk a videó után folytatódik

A promóció mögött nem meglepő módon az áll, hogy az Apple a film egyik hivatalos forgalmazója, így az alkotás a mozikat követően elérhető lesz az Apple TV+ kínálatában is. A cég lépése sokak szerint nem volt összeegyeztethető azzal az alapelvvel, miszerint a felhasználó maga dönti el, milyen tartalom jelenik meg az eszközén.

A kritikák többsége az iOS-felhasználók Reddit-oldalán és az X-en látott napvilágot. „Több mint ezer dollárt fizettem egy iPhone-ért, nem pedig azért, hogy reklámokat kapjak.” Egy másik felhasználó szintén dühösen reagált. „Imádom, hogy a jövőben élünk, ahol a telefongyártóm készít egy filmet, és reklámértesítést küld nekem a pénztárcaalkalmazásomon keresztül.”

Forrnak az indulatok

A Wallet alkalmazás értesítései hagyományosan fontos és releváns információkat közölnek, például utazási beszállókártyákat, fizetési visszajelzéseket vagy hűségkártyák frissítéseit. Ezért is volt különösen zavaró, hogy az Apple ilyen csatornán keresztül próbálta promótálni a saját filmjét.„Nem sok értesítés kap nálam engedélyt, de most a Wallet is lekerült a listáról. Az Apple megszegte a bizalmamat.” – idézi a BGR a felhasználót.

Sokan azonnal a 2014-es U2-botrányhoz hasonlították a történteket. Akkor az Apple automatikusan letöltötte az ír zenekar Songs of Innocence című albumát minden iTunes-fiókkal rendelkező felhasználó eszközére, engedélykérés nélkül. Az eset hatalmas felháborodást váltott ki, és az emberek invazívnak, sőt, sértőnek érezték, hogy egy ilyen döntést helyettük hoztak meg.

A zenekar frontembere, Bono akkor így kommentálta a történteket: „Mi csak egy üveg tejet szerettünk volna az emberek tornácára tenni, de néhány esetben ez végül a hűtőjükbe került, ráadásul a müzlijükre öntve. Az emberek meg azt mondták: ‘Én nem iszom tejet.”

Ki lehet kapcsolni az értesítést

Az Apple mostani lépése hasonló indulatokat váltott ki, még akkor is, ha ezúttal nem zenét, hanem egy filmet próbáltak népszerűsíteni. Bár sokan azt remélik, hogy az ilyen típusú „ajándék promóciók” a jövőben elmaradnak, az iOS 26-ban megjelenő új beállítási lehetőségek másra utalnak. Az új rendszer lehetővé teszi majd a „Kedvezmények és promóciók” értesítéseinek külön kikapcsolását a Wallet alkalmazásban, ami arra utal, hogy az Apple hosszabb távon is számol az ilyen jellegű marketinggel.

Ha valaki szeretné kikapcsolni az ilyen típusú értesítéseket, az a következőképpen teheti meg: lépjen be a Beállítások menübe, ott válassza az Értesítések pontot, majd görgessen le a Wallet bejegyzéshez, ahol az Értesítések engedélyezése kapcsolót állíthatja ki. iOS 26 alatt ezen felül már külön kapcsolóval is lehet majd tiltani az „Ajánlatok és promóciók” típusú figyelmeztetéseket.

Ami pedig a filmet illeti, irány a mozi, mert a vártnál is jobban sikerült, Bradi Pitt pedig ezen felül is garancia a minőségre.