Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Az amerikai légierő egy új repülőgépet mutatott be, íme a részletek

Az Egyesült Államok légiereje szerdán jelentette be, hogy a JetZero szponzorálja a Blended Wing Body (BWB) prototípusának megépítését.

...svg content...Fotó: US Air Force
Észak-Amerika
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

Az amerikai légierő egy új repülőgépet jelentett be szerdán, s azt is elárulták, hogy a JetZerót bízták meg a Blended Wing Body (BWB) prototípusának megépítésével: a JetZero egy 2021-ben alapított repülési startup, mely kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy BWB repülőgépeket fejlesszen ki.

Érdekesség, hogy a cég egyik társalapítója Mark Page, egy mérnök, aki a 90-es években a NASA-val dolgozott a technológia kutatásán, sőt, az első BWB feltalálójaként tartják számon. Éppen ezért nem meglepő, hogy a startup felkeltette a légierő figyelmét is, hiszen idén bemutatták a 200 férőhelyes BWB proof-of-concept repülőgépüket. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

Az amerikai védelmi minisztérium közlése szerint négy év alatt 235 millió dollárt fektetnek be a BWB repülőgép gyorsított kifejlesztésébe, a légierő reményei szerint pedig a repülési teszteket legkorábban 2027-ben lehet majd végrehajtani.

Mit lehet tudni a konstrukcióról?

Sokak számára a BWB-konstrukció a légi közlekedés jövőjének számít, hiszen a farok és az oldalsó felületek nélkül a BWB repülőgép aerodinamikusabb, mint a hagyományos repülőgépek, mivel a teljes felülete felhajtóerőt hoz létre.

A légierő várakozásai szerint a BWB repülőgépek legalább 30 százalékkal csökkentik a légellenállást, ez pedig drasztikusan csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, hiszen 50 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást eredményez anélkül, hogy a repülőgép mérete vagy terhelhetősége csökkenne.

A légierő a bejelentéskor megjegyezte, hogy a BWB-konstrukciót számos katonai szállítóeszköz-konfigurációban lehetne alkalmazni. Annak tudatában pedig, hogy ezek a konfigurációk a hadosztály éves üzemanyag-fogyasztásának mintegy 60 százalékát teszik ki, abszolút érthető, hogy miért szeretnék megvalósítani az új koncepciót.