Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Nem mindenki tud megbarátkozni az „agglomerációs létformával”

Nem mindenki tud megbarátkozni az „agglomerációs létformával”

Nem mindenki tud megbarátkozni az „agglomerációs létformával”
Fotó: Kovács Viktor | unsplash

A koronavírus évei alatt sokan döntöttek úgy, hogy elköltöznek a fővárosból, de nem mindenkinél vált be az agglomeráció.

Csendesebb, nyugodtabb környezet, több zöldterület, nagyobb lakások és házak, némileg alacsonyabb négyzetméterárak – egyebek között ezekkel az érvekkel találkozhatunk, amikor valaki az agglomeráció mellett dönt. A covid erre rátett még egy lapáttal, ám amellett, hogy vannak, akik számára megfelelő volt a váltás, akadnak olyanok is, akik ma már máshogy döntenének.

A cikk a videó után folytatódik

A Balla Ingatlan dél-budai régiós vezetője, Nagy Csaba elmondta, hogy ügyfeleik közül többen is arra panaszkodtak, hogy az agglomerációs családi ház nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Amit leginkább az „agglomerációs életforma” okozott, ezzel ugyanis sokan nem tudnak megbarátkozni – áll a közleményben.

„A legnagyobb problémát számukra az ingázás, az autós közlekedés és a tömegközlekedés jelenti. Az ingázás ugyanis a forgalom és a dugók miatt egyre fárasztóbb és egyre több időt vesz igénybe, ráadásul a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak miatt egyre költségesebb is” – fogalmazott a szakember.

„A helyzet pedig csak romlik, hiszen egyre többen költöznek ki a Budapest környéki településekre, miközben az úthálózat egyáltalán nem igazodik a megnövekedett igényekhez. Ráadásul január 1-jétől fizetőssé váltak az M0-ás autópálya eddig ingyenes szakaszai is, mely sokakat a környező, alsóbbrendű utakra terel, ez pedig az érintett településeken és környékükön az eddigieknél is súlyosabb dugókat okoz” – hívta fel a figyelmet Nagy Csaba.

„Természetesen az autóval közlekedők egy része megtehetné, hogy átvált tömegközlekedésre, mely egy olcsóbb megoldás, ugyanakkor még ha rendelkezésre is áll egy adott település esetében a megfelelő helyközi járat, egyre gyakoribbak a késések akár a MÁV-ról, HÉV-ről, vagy a Volánbuszról van szó, mely által tervezhetetlenné válik a közlekedés” – tette hozzá.

Emellett az sem elhanyagolható indok, hogy az agglomerációs településeken az infrastruktúra fejlesztése nem tudta követni a lakosságszám növekedését. Legyen szó akár a vízhiányról, akár az óvodai férőhelyek számáról, vagy épp az orvosi ellátásról, mind-mind olyan problémákat okozhat, ami idővel eltántoríthatja a korábban lelkes ingatlanvásárlókat.