Az első, Afrikába tartó gabonaszállító hajó elhagyta az ukrajnai kikötőt
A Brave Commander 23 ezer tonna búzával kelt útra, hogy eljusson az etiópiai fogyasztókhoz, Dzsibuti kikötőjébe.
Az ukrán infrastrukturális minisztérium jelentése alapján az első, Afrikába tartó gabonaszállító hajó elhagyta az ukrajnai Pivdennyi kikötőjét, hogy humanitárius segélyt juttasson el az élelmiszerválság által sújtott országba.
A közlemény szerint a Brave Commander 23 ezer tonna búzával kelt útra, amelyet az afrikai Dzsibuti kikötőjébe szállít az etiópiai fogyasztóknak, összesen pedig 17 hajó hagyta már el az ukrán kikötőket, több mint 475 ezer tonna mezőgazdasági rakománnyal a fedélzetükön.
Eközben a minisztérium és az ENSZ folyamatosan azon dolgozik, hogyan lehetne növelni az élelmiszerellátást azokon a területeken, ahol az afrikai lakosságnak a legnagyobb szüksége lenne rá – számolt be a Sky News.
Ukrajna gabonaexportja a háború kirobbanása után jelentősen visszaesett, miután a kulcsfontosságú fekete-tengeri kikötőket bezárták vagy orosz fennhatóság alá kerültek, amely az élelmiszerárak drasztikus emelkedéséhez vezetett.
A lehetséges hiánytól való félelem egyre erősebb lett Afrikában és a Közel-Keleten, a kialakult körülmények hatására pedig szükségessé vált, hogy a lehető leghamarabb orvosolják a problémát, amelyben az ENSZ és Törökország is közreműködött.
A július 22-én Isztambulban aláírt, Moszkva és Kijev között létrejött megállapodás értelmében lehetővé tették a kereskedelmi hajók fekete-tengeri közlekedését, amelyeket az ukránok navigálnak keresztül az elaknásított vizeken anélkül, hogy az oroszok támadást indítanának a teherszállítók ellen.