Adathalászokra figyelmeztet a Yettel: ezeket érdemes szem előtt tartani
A védekezésben a tudatosság a legfontosabb, de elérhető egy egyszerű technológiai megoldás is, mindössze havi egy „kávé áráért”.
Az utóbbi időben több nagyobb cég (pl. a Netflix, a K&H Bank és az OTP Bank) is arra figyelmeztetett, hogy a nevükben megtévesztő emaileket, SMS-eket küldenek a csalók, ezzel próbálva ellopni az ügyfelek adatait vagy kicsalni a pénzüket, ezért mindenki legyen elővigyázatos.
Most pedig a Yettel arra hívta fel a figyelmet, mik azok a jelek, amik gyanakvásra adhatnak okot:
- nem a megszokott elrendezésű a céges e-mail felépítése,
- helyesírási hibát, nem nyelvhelyes szöveget tartalmaz,
- alapvetően indokolatlannak érződik, hogy bárhova bármilyen adatot megadjunk,
- egy gyanúsan kedvező vagy ingyenes ajánlattal keresnek meg, esetleg nagyértékű nyereménnyel kecsegtetnek, holott nem is vettünk részt nyereményjátékban,
- a weboldal címe, ahova az e-mail vezet, nem vagy csak összetett szóként tartalmazza az adatközlést kérő cég nevét.
Az ügyfelek biztonsága érdekében a Yettel egy új szolgáltatást is elindított tavaly novemberben, mégpedig NetPajzs néven, ami már az internet hálózaton blokkolja a megtévesztő weboldalakat, azaz a csalásgyanús weboldalakat gyakorlatilag megnyitni sem engedi a rendszer – írta az Infostart.
Előnyei közé tartozik, hogy 3 percenként frissül az adatbázis, számos esetben védelmet tud nyújtani (legyen szó emailről, SMS-ben vagy csevegőalkalmazásban érkező linkről, stb.), az első hónapban ingyen lehet használni, de utána is csak havi egy „kávé árát” kell kifizetni érte.