Szépségápolási boomot jósol a L’Oréal
A L’Oréal úgy gondolja, a Covid-pandémia végével nagyot dobbanthat majd a szépségipar.
A világ legnagyobb kozmetikumokat gyártó cége, a L’Oréal arra számít, a koronavírus-járvány csillapodásával a 1918-as influenzajárvány után kirobbanó szépségápolási boomhoz hasonló fog bekövetkezni, derül ki a Financial Times beszámolójából.
Az óriásvállalkozás optimizmusához valószínűleg köze lehet annak, hogy a cégcsoporthoz tartozó Maybelline, Garnier és Kiehl’s is a várakozásokat felülmúló adatokat jelentett a tavalyi utolsó negyedévre vonatkozóan, főleg a kínai fogyasztóknak köszönhetően.
A francia L’Oréal az elmúlt években kezdett el elsősorban az ázsiai igényekre figyelni, Kína már a vállalat második legnagyobb piacának számít az Egyesült Államok után. Ázsiában 27%-os növekedéssel zártak tavaly, főleg a fogyaszók vágaiyt kielégítő prémium bőrápolási termékeknek köszönhetően.
A koronavírus-járvány miatt az ázsiai régió az egyetlen, amely bevételnövekedést hozott a L’Oréál számára, az európai és az amerikai piac számára is nehézséget jelentett a pandémia. Az elemzők eredeti, csupán 3%-os jóslatához képest végül 4.8%-os emelkedéssel zártak az utolsó negyedévben.
Jövő évre vonatkozóan vezetőségi változásokról számoltak be, májusban Jean-Paul Agon nyugdíjazására kerül sor és a jelenelegi vezérigazgatóhelyettes, Nicholas Hieronimus vesz majd át tőle a pozíciót.
A tavalyi évben leginkább a bőrápolási termékek fogytak a L’Oréal palettájáról, a maszkviselés leginkább a rúzsok eladásai adataira volt hatással. Megnövekedett az e-kereskedelem szerepe a piacon, az online edások 62%-os emelkedést mutattak a 2019-es adatokhoz képest.
A L’Oréal az idei évre vonatkozó konkrét stratégiájukról nem árult el semmit, de azt azért megosztották, hogy biztosak benne, túl fogják tudni szárnyalni a 2020-as teljesítményeiket.