Többé nem reklámozhatnak filterekkel a brit influenszerek
Az Egyesült Királyság reklámozási alapelveivel foglalkozó hatósága (ASA) kimondta, nem használhatnak többé filtereket a szponzorált tartalmaikon a brit influenszerek.
A Musings of a Muse bloggere szerint ez tulajdonképpen azt jelenti, ha a hírességek és influenszerek egy fizetett együttműködés keretében reklámoznak vagy értékelnek egy terméket, nem használhatnak filtereket az Instagramon annak érdekében, hogy felturbózzák a kozmetikumok állítólagos hatását és eredményeiket.
Vegyünk egy példát: a jövőben, ha egy brit influenszert egy kozmetikumokat gyártó cég felkér arra, hogy Instagramon reklámozzon egy ajakfeltöltésre alkalmas szájfényt, és ezért a Facetune app használatával vastagabb ajkakat varázsol magának, az szembemegy az ASA által hozott szabályokkal. Ha ilyen történik, hogy az Instagram köteles eltávolítani a posztot és megakadályozni az újrafeltöltését.
A #filterdrop forradalmat az Egyesült Királyságban élő Sasha Pallari kezdeményezte néhány hónapja, aki arra kérte influenszertársait és a gyártókat, hogy promóciós posztjaikban tüntessék fel, ha filtereket használtak. Pallari munkájának köszönhetően hozta meg az ASA a döntést, a héten már hatályba is lépett a törvény.
Az ügy egyik előzménye a Covergirl 2013-mas incidense, akikről kiderült, hogy szempillaspirál-reklámjaikban valójában műszempillát használtak a promóciók során, ami megtévesztésnek minősül – ugyanez mondható el a filterhasználatról is.
Gyerekmunka miatt nyomoznak Rihanna cége ellen Indiában
A szépségipar hosszú ideje megtévesztő reklámokkal operál, a hibátlan, retusált képek gyakorlatilag a szépség- és divatipar alapjait jelentik. Hogy az új szabályozások valójában milyen változtatásokat hoznak majd a szépségről alkotott képünkre, természetesen még nem tudhatja senki, mindenesetre megéri majd figyelemmel kísérni, hogyan hatnak közvetlenül a termékekre, modellekre és eladási stratégiákra az új törvények.