Minden idők legjobb digitális játékeladását produkálta a Cyberpunk 2077
A finoman szólva is ellentmondásosra sikeredett rajt ellenére a CD Projekt Red legutóbbi alkotása újabb rekordokat döntött, ezúttal az eladások terén.
A PC-s bugok és glitchek, valamint a PS4-es és Xbox One-os extrém akadások mindenkit ledöbbentettek, miután kiadták a 21. század talán eddig legjobban várt game-jét a lengyel stúdió játékfejlesztői.
Habár a sci-fi RPG hype-vonatjára mindenki felült, és nyolc éven keresztül árgus szemekkel követték a játék fejlődésének minden egyes mozzanatát, a kész termék csalódást keltőnek bizonyult, a cég pedig a december 10-i megjelenés óta nem győzi patchekkel frissíteni a game-et, hogy egyáltalán játszható legyen.
A legújabb statisztikák mégsem arról tanúskodnak, hogy vesztett volna népszerűségéből a Cyberpunk 2077 a hibák következtében, a SuperData adataiból ugyanis kiderült, hogy összesen 10,2 millió digitális egységet értékesítettek belőle tavaly decemberben, erre pedig még egyszer sem volt példa a videójátékok történetében.
Az eladott példányszámok 80 százalékát a PC-s verziók tették ki, a maradék 20 százalékát értelemszerűen a prev-gen konzolok adták. Hiába döntötték meg az eladási csúcsokat, a game hemzseg a hibáktól, a múlt heti 1.10-es patch miatt egyesek például nem tudták folytatni a fő történetszálat, mivel egyszerűen beakadt a teljes gameplay.
A Cyberpunk 2077 kétségkívül túl nagy falatnak bizonyult, és még ráfért volna néhány hónapnyi csiszolgatás, a befektetők és a rajongók nyomására azonban kényszerhelyzetbe került a CD Projekt Red, ezért lépniük kellett, és végül kiadták decemberben a félkész alkotást.
Hasonló helyzet állt elő korábban a Hello Games nyitott világú űrkalandjával, a No Man’s Sky-jal is, amit aztán négy évig húzódó folyamatos fejlesztések és upgrade-ek árán sikerült elfogadható szintre juttatni.