Kiderült, miért változtatnak egyes útszakaszok sebességkorlátain az országban
Ahhoz, hogy a forgalmi rend fennmaradjon, legalább minden ötödik évben felül kell vizsgálnia a közútkezelőknek az érvényben lévő szabályozásokat.
Ahhoz, hogy a forgalmi rend fennmaradjon, legalább minden ötödik évben felül kell vizsgálnia a közútkezelőknek az érvényben lévő szabályozásokat.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. adatai alapján 2020. november végéig összesen 23 útszakaszon csökkentették a megengedett maximális sebességet. Az útfelülvizsgálatok a közútkezelők mindennapi munkájának számítanak, melyek során figyelembe veszik az utak beláthatóságát, kitáblázottságát, valamint további fontos tulajdonságait is.
A kti.hu portál beszámolójából megtudhattuk, hogy gyakran az utasok jelentéseit is felülvizsgálják, így az érintett útszakaszokon első körben sebességkorlátozásokat vezetnek be, majd ha ez nem válik be, akkor átépítést eszközölhetnek.
A rendkívüli felülvizsgálatok kizárólag az adott hálózat egyes elemeire vonatkoznak, tehát egy csomópontra vagy rövidebb szakaszra, az ötéves vizsgálatok egy teljes útszakaszra terjednek ki. Előfordult az is, hogy a közvélemény nyomására változtattak a közlekedési renden, viszont a forgalmi viszonyok maradtak az eredetiben, így egy új ponton keletkeztek a problémák.
Legtöbb esetben egy felüljáróval vagy egy körforgalommal orvosolhatni lehetne a felmerülő nehézségeket, a magas költségek miatt azonban csak a legvégső esetben döntenek ezen megoldás mellett. A jogszabály folyamatos és biztonságos haladást támogató forgalmi rend kialakítására kötelezi a közútkezelőket, ezért jól látható és követhető nyomvonalak létrehozására, valamint a sebességhatárok meghatározására van szükség.
A nyomvonal mindig adott, csupán akkor változtatnak rajta, ha lefelé módosításra szólítják fel őket a hatóságok. Ez nem jelenti azt, hogy útfelülvizsgálat során nem dönthetnek az illetékesek a maximális sebesség megemelésén, azonban erre leggyakrabban csak útfelújításkor kerül sor.