Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kiderült, miért változtatnak egyes útszakaszok sebességkorlátain az országban

Ahhoz, hogy a forgalmi rend fennmaradjon, legalább minden ötödik évben felül kell vizsgálnia a közútkezelőknek az érvényben lévő szabályozásokat.

...svg content...Békéscsaba, 2020. december 11. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik munkatársa útzáró bójákat szed össze az M44-es gyorsforgalmi út  békéscsabai végpontjánál lévő turbó körforgalmi csomópontban a város határában 2020. december 11-én. Az eredetileg tervezettnél másfél hónappal korábban, december 11-e délutántól használhatják az autósok az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-Kondoros közötti 17,6 kilométeres szakaszát - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleményében. MTI/Rosta Tibor
Belföld
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Ahhoz, hogy a forgalmi rend fennmaradjon, legalább minden ötödik évben felül kell vizsgálnia a közútkezelőknek az érvényben lévő szabályozásokat.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. adatai alapján 2020. november végéig összesen 23 útszakaszon csökkentették a megengedett maximális sebességet. Az útfelülvizsgálatok a közútkezelők mindennapi munkájának számítanak, melyek során figyelembe veszik az utak beláthatóságát, kitáblázottságát, valamint további fontos tulajdonságait is. Soron kívül Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

A kti.hu portál beszámolójából megtudhattuk, hogy gyakran az utasok jelentéseit is felülvizsgálják, így az érintett útszakaszokon első körben sebességkorlátozásokat vezetnek be, majd ha ez nem válik be, akkor átépítést eszközölhetnek.

A rendkívüli felülvizsgálatok kizárólag az adott hálózat egyes elemeire vonatkoznak, tehát egy csomópontra vagy rövidebb szakaszra, az ötéves vizsgálatok egy teljes útszakaszra terjednek ki. Előfordult az is, hogy a közvélemény nyomására változtattak a közlekedési renden, viszont a forgalmi viszonyok maradtak az eredetiben, így egy új ponton keletkeztek a problémák.

Legtöbb esetben egy felüljáróval vagy egy körforgalommal orvosolhatni lehetne a felmerülő nehézségeket, a magas költségek miatt azonban csak a legvégső esetben döntenek ezen megoldás mellett. A jogszabály folyamatos és biztonságos haladást támogató forgalmi rend kialakítására kötelezi a közútkezelőket, ezért jól látható és követhető nyomvonalak létrehozására, valamint a sebességhatárok meghatározására van szükség.

A nyomvonal mindig adott, csupán akkor változtatnak rajta, ha lefelé módosításra szólítják fel őket a hatóságok. Ez nem jelenti azt, hogy útfelülvizsgálat során nem dönthetnek az illetékesek a maximális sebesség megemelésén, azonban erre leggyakrabban csak útfelújításkor kerül sor.

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.