Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kiderült, miért változtatnak egyes útszakaszok sebességkorlátain az országban

Kiderült, miért változtatnak egyes útszakaszok sebességkorlátain az országban

Kiderült, miért változtatnak egyes útszakaszok sebességkorlátain az országban
Békéscsaba, 2020. december 11. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik munkatársa útzáró bójákat szed össze az M44-es gyorsforgalmi út  békéscsabai végpontjánál lévő turbó körforgalmi csomópontban a város határában 2020. december 11-én. Az eredetileg tervezettnél másfél hónappal korábban, december 11-e délutántól használhatják az autósok az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-Kondoros közötti 17,6 kilométeres szakaszát - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleményében. MTI/Rosta Tibor

Ahhoz, hogy a forgalmi rend fennmaradjon, legalább minden ötödik évben felül kell vizsgálnia a közútkezelőknek az érvényben lévő szabályozásokat.

Ahhoz, hogy a forgalmi rend fennmaradjon, legalább minden ötödik évben felül kell vizsgálnia a közútkezelőknek az érvényben lévő szabályozásokat.

A cikk a videó után folytatódik

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. adatai alapján 2020. november végéig összesen 23 útszakaszon csökkentették a megengedett maximális sebességet. Az útfelülvizsgálatok a közútkezelők mindennapi munkájának számítanak, melyek során figyelembe veszik az utak beláthatóságát, kitáblázottságát, valamint további fontos tulajdonságait is.

A kti.hu portál beszámolójából megtudhattuk, hogy gyakran az utasok jelentéseit is felülvizsgálják, így az érintett útszakaszokon első körben sebességkorlátozásokat vezetnek be, majd ha ez nem válik be, akkor átépítést eszközölhetnek.

A rendkívüli felülvizsgálatok kizárólag az adott hálózat egyes elemeire vonatkoznak, tehát egy csomópontra vagy rövidebb szakaszra, az ötéves vizsgálatok egy teljes útszakaszra terjednek ki. Előfordult az is, hogy a közvélemény nyomására változtattak a közlekedési renden, viszont a forgalmi viszonyok maradtak az eredetiben, így egy új ponton keletkeztek a problémák.

Legtöbb esetben egy felüljáróval vagy egy körforgalommal orvosolhatni lehetne a felmerülő nehézségeket, a magas költségek miatt azonban csak a legvégső esetben döntenek ezen megoldás mellett. A jogszabály folyamatos és biztonságos haladást támogató forgalmi rend kialakítására kötelezi a közútkezelőket, ezért jól látható és követhető nyomvonalak létrehozására, valamint a sebességhatárok meghatározására van szükség.

A nyomvonal mindig adott, csupán akkor változtatnak rajta, ha lefelé módosításra szólítják fel őket a hatóságok. Ez nem jelenti azt, hogy útfelülvizsgálat során nem dönthetnek az illetékesek a maximális sebesség megemelésén, azonban erre leggyakrabban csak útfelújításkor kerül sor.