Csökkent a hazai újautó-piac forgalma 2020-ban
A DataHouse által elvégzett összesítő statisztikák alapján tavaly 130 431 importált gépkocsi került forgalomba Magyarországon, ami az előző évhez képest 17 százalékos visszaesésként értékelhető.
A DataHouse által elvégzett összesítő statisztikák alapján tavaly 130 431 importált gépkocsi került forgalomba Magyarországon, ami az előző évhez képest 17 százalékos visszaesésként értékelhető.
Az importált márkák közül a legnépszerűbb a Volkswagen volt 12 százalékos részesedéssel, második helyen az Opel található 10 százalékkal, a harmadikon pedig a Ford 9 százalékkal.
A koronavírus-járvány következtében eszközölt tavaszi lezárások miatt jelentősen csökkent az új autók kínálata, és a vásárlók is óvatosabban nyúltak a megtakarított pénzükhöz – írta az Infostart hírportál. 2020 első félévében Magyarországon 16,8 százalékkal több használt autót helyeztek forgalomba, mint újat.
Halász Bertalan, a JóAutók.hu portál vezérigazgatója elmondta, a második félévben már nem korlátozták sem az autógyárak, sem az autószalonok működését, így ismét fellendülhetett a piac:
„A tavasszal elmaradt újautó-vásárlások egy része így ősszel megvalósulhatott, ezt a kereskedők aktív promóciókkal is ösztönözték. Eközben a határok szeptemberi lezárása a tavaszihoz hasonló módon gátolta a használt autók magánimportját, és nem segítette a használt-importőrök helyzetét a vizsgabázisokon egy hónapnál is hosszabbra duzzadt várakozási idő sem.”
Az év végére az újautó-piac behozta a lemaradását, és a 130 431 import használt autó mellett 128 031 új személygépkocsit is forgalomba helyeztek. Az elemzők szerint 2021-re csakis abban az esetben javulhat a helyzet, ha a koronavírus elleni vakcina hatásosnak bizonyul, és a gazdaságot újranyitják a kormányok.